Noile unități M4000 vor fi vehicule bazate pe platforma de metrou a CAF, numită INNEO. Acestea sunt unități cu trei vagoane, fiecare dintre ele va avea trei uși duble pe fiecare parte pentru a asigura un acces ușor și rapid, optimizând astfel timpii de oprire la fiecare dintre stații. Ramele vor fi proiectate pentru a funcționa în condițiile meteorologice severe din capitala norvegiană, inclusiv zăpadă și temperaturi extreme. Toate boghiurile vor fi boghiuri motoare, îmbunătățind aderența și tracțiunea unității în timpul funcționării.
În plus, consumul eficient de energie a fost prioritizat pentru a obține un vehicul durabil. De asemenea, ramele vor fi echipate cu baterii la bord, permițându-le să ajungă la următoarea stație fără a fi nevoie de linie de contact în cazul unei întreruperi accidentale de curent. În cele din urmă, vehiculele vor fi, de asemenea, pregătite pentru conducerea autonomă GoA4, dacă va fi necesar în viitor.
Cele 20 de unități achiziționate de operatorul de transport public urban din Oslo, Sporveien, vor fi încorporate în operațiunile rețelei de metrou a orașului, sau T-Bane, care are o rețea de peste 85 de kilometri de cale. Această rețea are șase linii și este unul dintre cele mai utilizate mijloace de transport din oraș.
Investiția inițială a acestei comenzi depășește o valoare de 150 de milioane de Euro, sumă care ar crește în cazul în care clientul decide să implementeze opțiunea de achiziție a până la 90 de unități suplimentare. Acest contract se adaugă celui obținut de CAF pentru furnizarea a 87 de tramvaie orașului, care sunt în prezent în curs de livrare.
Prelucrare și foto după Via Libre