Operatorul London North Eastern Railway (LNER) a selectat CAF ca ofertant preferat pentru proiectul de furnizare a 10 trenuri tri-mode, care pot funcționa în regim electric, diesel sau baterie, care sunt unități extrem de versatile având în vedere capacitatea lor de a opera cu diferite tehnologii de tracțiune. Proiectul include și serviciile de întreținere pentru aceste unități timp de 8 ani. Valoarea acestei operațiuni depășește 500 de milioane EURO, această sumă include atât costul de achiziție pentru trenuri de către Porterbrook care ulterior le închiriază la LNER, cât și întreținerea furnizată de CAF.
Fiecare unitate va consta din 10 vagoane, bazate pe platforma CAF din Marea Britanie: un tren proiectat pentru servicii interurbane care este echipat cu tehnologie de siguranță de ultimă oră. De asemenea, îndeplinește cele mai stricte cerințe în ceea ce privește designul interior și confortul călătorilor.
Noul parc va intra în serviciul de călători pe linia principală East Coast (ECML) operată de LNER, trenurile pot circula atât pe secțiuni electrificate, cât și pe secțiuni neelectrificate ale rețelei, crescând astfel eficiența și flexibilitatea serviciului, precum și realizarea unui sistem de transport mai durabil și mai ecologic.
Parcul va fi asamblat la unitatea de producție de ultimă generație CAF din Newport, Țara Galilor. Această unitate este operațională din septembrie 2018, iar în prezent are o forță de muncă de aproximativ 220 de angajați calificați și personal de sprijin care este instruit și pregătit pentru fabricarea tuturor tipurilor de vehicule feroviare de călători. Aceasta unitate include de la asamblare până la recepția finală și efectuarea tuturor testelor de tip din fabrică și statice necesare înainte de punerea în funcțiune pentru serviciu.
Acest proiect confirmă angajamentul CAF față de piața feroviară din Marea Britanie. Acest lucru consolidează istoricul de succes al companiei pe piața din Marea Britanie. CAF a livrat numeroase contracte în ultimii ani cu diverși operatori, inclusiv First Group, Arriva, Serco Group, West Midlands Trains, Transport for Wales, Transport for London și West Midlands Metro. Aceste proiecte s-au ridicat la o valoare totală de peste 2.500 de milioane de EURO.
Toate cele de mai sus provin dintr-o strategie care este pe deplin în concordanță cu Planul de creștere al guvernului britanic, orientat spre transformarea țării, principalele sale priorități fiind reindustrializarea și un angajament puternic față de modernizarea industriei feroviare.
Prelucrare după CAF, foto Internet.