Într-o întâlnire cu presa organizată la Madrid de către Căile Ferate Franceze (SNCF), persoana responsabilă pentru afacerea de mare viteză a operatorului, Rachel Picard, a confirmat interesul SNCF de a opera în Spania odată cu liberalizarea sectorului de mare viteză în decembrie 2020.
SNCF are în vedere posibilitatea de a se alătura companiilor spaniole pentru a-și dezvolta afacerea, o opțiune pe care operatorul francez preferă să o realizeze singur. SNCF vede numeroase posibilități de afaceri în Spania, dezvoltând un model cu costuri reduse similar cu cel pe care l-a dezvoltat cu succes în Franța, cu marca OuiGo, care a reușit să ajungă la 17 milioane de pasageri pe an de la lansarea sa în aprilie 2013, fără să reducă activitate de mare viteză convențională.
Picard a subliniat extinderea și caracteristicile rețelei spaniole de mare viteză, ceea ce sugerează că va fi posibil să se atingă niveluri mai ridicate de utilizare decât cele actuale, odată ce rețeaua este deschisă concurenței. În ceea ce privește materialul rulant, Picard a discutat opțiunea de a pune la dispoziția unora dintre trenurile lor de mare viteză sisteme de semnalizare care să le permită funcționarea în rețeaua spaniolă sau chiar achiziționarea unui parc specific potrivit pentru această operare.
Prelucrare după spanishrailwaynews