În concordanță cu ultimul efort al guvernului de a crește electrificarea căilor ferate, viitoarele centrale solare vor fi proiectate să utilizeze sistemul de transmisie construit pentru tracțiunea feroviară – reducând în mod prospectiv tariful la energie electrică. Căile ferate indiene au nevoie în prezent 16 miliarde de unități de energie electrică în fiecare an, echivalent cu livrările unei capacități de producție de 12 GW.
În scopul de a avansa spre utilizarea surselor de energie mai curate și a reduce costurile de achiziție a energiei electrice, Consiliul Căilor Ferate a aprobat un proiect prin care căile ferate indiene își vor folosi terenul liniar de-a lungul liniilor pentru instalarea panourilor solare. O sursă din calea ferată a declarat joi că transportatorul va începe cu un proiect pilot. După cum a raportat FE, căile ferate caută licitații pentru energie solară de 4 gigawatt, ceea ce ar putea deschide oportunități de afaceri de circa 18.000 crore pentru industria solară internă formată din producători de echipamente și instalatori de instalații.
Sursa a adăugat condițiile de licitație vor include anumite niveluri de producție internă care vor fi în conformitate cu programul Make in India. O altă sursă a indicat faptul că primul pilot va fi realizat în zona de cale ferată Centrală de Sud.
Ofertantul va fi probabil invitat de către Societatea Solar Energy din India (SECI), agenția nodală a guvernului pentru licitarea energiei solare. Căile ferate necesită în prezent 16 miliarde de unități de energie electrică în fiecare an, echivalent cu livrările de la 12 GW de capacitate de producție. Ea cheltuiește în jurul valorii de 10.000 Rs crore pe energia electrică în fiecare an, cu media pe unitatea de cost fiind în jur de 6 Rs / unitate.
Prima sursă a spus că, în afară de electrificarea de 100% până în 2021-22 pentru tracțiune cu zero utilizări a locomotivelor diesel, căile ferate intenționează să utilizeze energia solară și regenerabilă pentru toate celelalte cerințe. “Căile ferate vor fi transportoare verzi”, a spus prima sursă.
În septembrie 2018, Comitetul Cabinetului pentru Afaceri Economice a aprobat propunerea de electrificare a rutelor de echilibrare ne-electrificată, care acoperă 13.675 kilometri. Se așteaptă ca electrificarea liniilor să reducă consumul de motorină cu circa 2,8 miliarde de litri, ceea ce va duce la reducerea costurilor cu energia pe calea ferată cu aproximativ 13000 de crore pe an.
Căile ferate din India au căutat să-și folosească cele 47.300 de hectare de terenuri libere în scopuri comerciale, dintre care 90% se află pe marginea liniilor. Păstrează 15-45 de metri de teren liber pe fiecare parte a căii. Experții estimează că 1,2 km de astfel de terenuri pot găzdui 1 MW de capacitate solară.
Joi, căile ferate într-o declarație au spus, de asemenea, că nu vor funcționa locomotive diesel în Regiunea Națională de Capital. Trenurile actuale care rulează pe tracțiunea diesel vor fi preluate de cele electrice până în decembrie 2019.
Prelucrare după financialexpress.com