UCRAINA: Operatorul feroviar național UZ negociază cu producătorii achiziționarea de locomotive electrice pentru linii principale, pentru a înlocui parcul ei de locomotive din perioada sovietică învechite, inclusiv locomotivele VL8 produse pentru prima dată în anul 1955.
Pe 17 octombrie, președintele Yevgen Kravtsov s-a întâlnit cu o delegație franceză condusă de ministrul Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, pentru a discuta despre modernizarea parcului. Potrivit presei locale, Alstom intenționează să ofere proiectul său de locomotive de marfă Prima T8, cu o viteză maximă de 120 km/h și cu capacitatea de a tracta până la 9 000 de tone. Alstom propune, de asemenea, proiectul său pentru locomotivele M4 destinate remorcării trenurilor de călători.
A doua zi, Kravtsov și ministrul infrastructurii, Vladislav Krikli, s-au întâlnit cu reprezentanții CRRC. Compania chineză a propus un proiect de locomotivă Co-Co cu o singură secțiune, mai avantajos decât un proiect mai scump de locomotivă dublă tip Bo-Bo + Bo-Bo, care a fost oferită în alte țări din regiunea ecartamentului de 1.520 mm.
UZ estimează că trebuie să achiziționeze cel puțin 200 de locomotive electrice în următorii șapte ani și până la 500 până în anul 2029. „Avem o nevoie foarte mare de modernizare a parcului, iar partenerii chinezi oferă locomotive moderne care pot îmbunătăți semnificativ situația” , a spus Kravtsov. El a spus că prețul, mentenanța și posibilitatea producției pe plan local ar fi factorii cheie în orice contract.
Prelucrare și foto după Railway Gazette