Calea ferată joacă un rol crucial în mobilitate și aduce o contribuție substanțială la atingerea obiectivelor climatice.
Pentru a acoperi cererea suplimentară de servicii de transport în rețeaua feroviară, este necesară o creștere a capacității rețelei feroviare cu aproximativ 30% până în 2030. Acest lucru se poate realiza prin extinderea liniilor, dar și, mai ales, prin digitalizare.
Acesta din urmă permite secvențe de tren mai apropiate și un lanț de proces automatizat și, prin urmare, este un instrument esențial pentru creșterea disponibilității operaționale.
Cu toate acestea, pentru a asigura o funcționare sigură și fiabilă, întreținerea rețelei existente nu trebuie neglijată. Prin urmare, scopul este de a găsi un echilibru între „operațiuni de rulare” fără probleme și menținerea rețelei de linii.
Cu sistemul de avertizare a șantierului SCWS/SCWS-S, lucrările de întreținere pot fi efectuate în siguranță, ca parte a operațiunilor regulate automatizate.
Traducerea din revista Signal + Draht nr. 11/2023, pg 6-15, autori Claus Messauer și Ute Alldieck, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici