CER consternată cu rezultatul votului la Directiva privind greutatea și dimensiunile

Comunitatea Companiilor Europene de Căi Ferate și de Infrastructură (CER) și-a exprimat consternarea cu votul din 14 februarie în Comisia TRAN a Parlamentului European privind revizuirea Directivei privind greutatea și dimensiunile vehiculelor rutiere (WDD), în special decuplarea acesteia de revizuirea în curs a Directiva privind transportul combinat. CER și numeroase organizații din sector au explicat în mod repetat că, creșterea dimensiunii și greutății vehiculelor va împiedica operațiunile intermodale, va oferi o performanță mult inferioară în ceea ce privește eficiența energetică și emisiile și va induce transferul modal invers de la feroviar la rutier.

WDD creează un risc real și subestimat de transfer modal de la cale ferată la șosea. În timp ce circulația mărfurilor este de așteptat să crească treptat în următoarele decenii, WDD creează un stimulent imediat pentru vehiculele rutiere mai mari și mai grele în operațiuni transfrontaliere, ceea ce va oferi un avantaj competitiv sporit rutierului. Deși transportul feroviar funcționează în conformitate cu standardele UE privind emisiile de zeci de ani (folosind din rețelele energetice ale UE și participând la costul tranziției energetice foarte necesare), acest lucru nu este cazul altor moduri de transport, care vor să fie supus treptat acelorași standarde începând cu 2030.

Un studiu recent al institutului de cercetare D-fine, comandat de UIRR, CER, ERFA, UIP și UIC, a arătat clar că sectorul rutier ar crește eficiența și competitivitatea prin captarea cotei de piață de la modul feroviar mult mai eficient și cu mai puține emisii. Rezultatul va fi o creștere generală a emisiilor pe tonă de mărfuri transportate, ceea ce este contrar scopului WDD și contravine obiectivelor UE de decarbonizare a transporturilor.

CER regretă, de asemenea, că stimulentul pentru operarea transfrontalieră a vehiculelor cu combustie internă de „44 de tone” a rămas neschimbat. Nu au fost incluse restricții care vizează o soluție pentru vehiculele cu emisii zero sau introducerea unui termen limită mai scurt pentru eliminarea treptată a utilizării vehiculelor cu combustie internă, așa cum a fost intenția raportorului, susținută de unii deputați din umbră.

În ceea ce privește vehiculele care rulează combinația Sistemului Modular European (EMS), au fost făcuți totuși câțiva pași în direcția corectă prin introducerea de noi garanții care trebuie luate în considerare înainte de implementarea acestor vehicule foarte grele și lungi în operațiuni transfrontaliere.

În cele din urmă, ideea incorectă că containerele „mai mari și mai grele” care rulează pe operațiuni intermodale ar avea o valoare adăugată, din păcate, rămâne în text. CER subliniază că crearea unui stimulent pentru utilizarea containerelor de 48 de picioare în transportul intermodal va împiedica efectiv intramodalitatea prin excluderea posibilității de utilizare a căii ferate, din cauza dimensiunii excesive și incompatibile, și eventual a greutății containerelor.

Prelucrare după CER

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj