CER – Preocupări legate de revizuirea rapidă a Directivei privind greutatea și dimensiunile

Sectorul Feroviar European și-a exprimat îngrijorarea cu privire la decuplarea revizuirii Directivei Greutăți și Dimensiuni de viitoarea revizuire a Directivei Transporturi Combinate și viteza cu care se discută în prezent revizuirea Directivei Greutăți și Dimensiuni. Comunitatea Societăților Europene de Căi Ferate și Infrastructură (CER) subliniază că cele două directive au fost destinate să facă parte din același pachet, tocmai pentru a promova sinergiile dintre ele și pentru a optimiza întregul sistem de transport printr-o integrare mai eficientă a modurilor. Este esențial ca ambele propuneri să fie discutate în tandem pentru a realiza optimizarea întregului sistem de transport.

Conținutul actualei propuneri privind greutățile și dimensiunile necesită schimbări fundamentale pentru a o face cu adevărat intermodală și interoperabilă cu moduri de transport ecologice, cum ar fi calea ferată, modificări care nu pot fi concepute corespunzător fără a avea o perspectivă clară asupra viitoarei revizuiri a Directivei privind transportul combinat.

Poziția CER, care a fost adoptată de directorii generali de transport feroviar în timpul celei de-a 72-a Adunări Generale a Asociației de la Gdansk, este că acceptarea transfrontalieră a vehiculelor „gigaliner” și „44 de tone” va crește de facto utilizarea acestora pentru transportul pe distanțe lungi. unde transport feroviar și navigația interioară sunt cele mai relevante. Acest lucru va provoca o schimbare modală inversă, așa cum a fost deja documentat în țările în care utilizarea acestor mega vehicule a fost autorizată la nivel național. În Raportul său de evaluare a impactului (secțiunea 6.1.5), Comisia Europeană recunoaște că acceptarea de 44 de tone și gigaliner în traficul transfrontalier va avea ca rezultat o schimbare modală inversă și că, în consecință, ar trebui aplicate măsuri de atenuare, cum ar fi luarea în considerare a remorcii ca „Unități de încărcare intermodale (ILU)”, o sugestie care ar trebui, de fapt, să fie tratată în conformitate cu revizuirea Directivei privind transportul combinat.

Extinderea utilizării vehiculelor supradimensionate și supragrele va agrava și mai mult riscurile de siguranță: Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor recunoaște într-adevăr că „decesele provocate de coliziuni cu vehicule grele (HDV) sunt mult mai mari decât în cazul coliziunilor care nu le implică”. În plus, rata mortalității în coliziunile care implică vehicule HDV scade mai lent decât rata mortalității în coliziunile care implică numai vehicule ușoare (LDV).

O altă preocupare importantă este că acceptarea transfrontalieră a gigalinerelor și a vehiculelor de 44 de tone poate încetini absorbția bateriilor în transportul rutier de marfă, deoarece va fi în interesul companiilor de camioane să folosească alocația suplimentară de 4 tone pentru a transporta mai multe bunuri (pentru care vor primi venituri suplimentare), mai degrabă decât să aibă baterii pe camioanele lor (pentru care vor suporta costuri suplimentare).

Prelucrre și foto după CER

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj