CFL multimodal lansează conexiunea intermodală între Bettembourg-Dudelange (LU) și terminalul Railport Arad (Curtici)

Primul tren care va circula pe 8 octombrie 2024 asigurând 3 parcursuri săptămânale de la Bettembourg-Dudelange la Curtici, această nouă legătură servește nevoii de a conecta Europa de Vest în special cu România și, în general, cu Balcanii și Turcia. Numărul tot mai mare de expeditori cu locuri de producție în România, precum și aglomerațiile rutiere zilnice de la granița româno-ungară, au avut un impact mare asupra creării acestei noi conexiuni.

Pentru acest proiect, CFL multimodal colaborează cu CFL cargo și Ecco Rail pentru tracțiunea feroviară. Acest tren va oferi o capacitate de 40 de vagoane potrivite pentru containere și remorci care pot fi ridicate sau nu cu macaraua. Ambele terminale sunt complet operaționale 24 de ore din 24 și acționează ca hub-uri de intrare către alte țări europene, cum ar fi prin Bettembourg către Franța, Belgia, Germania, Spania și prin Curtici către Turcia. Se preconizează că această soluție de transport va reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 22.000 de tone în comparație cu transportul rutier.

„Vedem această oportunitate nu doar ca pe o simplă legătură între Bettembourg-Dudelange și Curtici, ci și ca pe un proiect mai ambițios care leagă România și țările BENELUX, precum și Turcia și Balcanii, de Europa de Vest. Suntem încântați să ne extindem portofoliul de clienți și să sprijinim ambițiile UE de a trece de la transportul rutier la cel feroviar”, a declarat Sven Löffler, Chief Commercial Officer la CFL multimodal.

„În cei 15 ani de activitate, Railport Arad a fost și este încă un pionier în domeniul intermodalității în România și în Europa Centrală și de Est. Suntem încrezători că, prin această nouă legătură între Bettembourg-Dudelange și Curtici, promovăm din nou cea mai modernă cale de transport din regiunea noastră extinsă”, a declarat István Wagner, Director General Railport Arad.

Nota: Terminalul intermodal Railport Arad, parte a Curtici Cargo Center, este cel mai mare și cel mai modern terminal interior din România și de asemenea unul dintre cele mai mari din regiunea Europei Centrale și de Est. Cu o investiție inițială de 11 milioane EUR, activitatea a început în 2009. În 2016 a fost implementată cea de-a doua fază de construcție în valoare de 9 milioane EUR.

Date despre capacitatea terminalului

  • Suprafață totală: 10,3 ha
  • Suprafață construită: 9 ha
  • Capacitate totală de depozitare: încărcate / goale 3.000 TEU
  • Parcare pentru remorcile care vor fi expediate feroviar
  • Linii feroviare: 5 linii, mai lungi de 600 metri fiecare sub macara și 2 linii pentru gararea garniturilor de vagoane
  • Utilaje: 4 macarale RTG și 3 reach-stackere, ceea ce înseamnă o capacitate anuală de ridicare de 180.000 de unitati. Cele 3 camioane de terminal servesc la mutarea semiremorcilor între trenuri și spațiile de depozitare.

Prelucrare după CFL Multimodal și date generale și foto după Railport Arad

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj