Parte a tronsonului Sighișoara – Coşlariu, secțiunea dintre cele doua tuneluri de cale ferata Daneș – Sighișoara firul II de circulație, a fost inaugurata astăzi, 25 iulie. De asemenea circulația trenurilor a fost deschisa si pe Podul Arc, cel care traversează râul Târnava Mare.
Astfel, constructorii s-au încadrat in graficele asumate in luna mai, la solicitarea conducerii CFR SA.
Podul feroviar în forma de arc cu o deschidere de 125 metri, situat între Sighișoara si Ațel, asigura legătura cu cele doua tuneluri de cale ferata dubla nou-construite, tunelul Sighișoara (401 m) si tunelul Daneș (969 m).
Atât Tunelul Sighișoara cat si Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferata nou-construit in Romania după 1989, cu fonduri europene, permit atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighișoara – Ațel.
Detalii tehnice pentru cele trei lucrări
1 Podul Arc – pod de cale ferata dubla peste râul Târnava Mare
- deschidere – 125 m
- lungime – 134,6 m
- construcție noua înaintea tunelului Sighișoara, între gara Sighișoara si tunelul Sighișoara
2 Tunelul Sighișoara – amplasat între stațiile CF Sighișoara si Daneș, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei parți distincte, particularizate prin metoda de execuție:
- tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
- tunel natural, cu lungimea de 325 m
- tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 56 m
3 Tunelul Daneș – este construit printr-o tehnologie moderna implementată în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:
- tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
- tunel natural, cu lungimea de 862 m
- tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 87 m
Valoarea proiectului se ridica la 872,64 milioane lei (aproximativ 187 milioane de euro). Secțiunea de pe Coridorul IV, ramura nordica, unde se fac lucrările este Sighișoara-Ațel, in lungime de 23,3 km.
Lucrările derulate sunt extrem de importante pentru sporirea vitezei de circulație pe calea ferata la 160 km/h pentru trenurile de pasageri si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar