CFR SA deschide circulația pe prima cale ferata nou construita in Romania, după ‘89

Tren in Tunelul Sighisoara
Tren in Tunelul Sighisoara

Parte a tronsonului Sighișoara – Coşlariu, secțiunea dintre cele doua tuneluri de cale ferata Daneș – Sighișoara firul II de circulație, a fost inaugurata astăzi, 25 iulie. De asemenea circulația trenurilor a fost deschisa si pe Podul Arc, cel care traversează râul Târnava Mare.

Astfel, constructorii s-au încadrat in graficele asumate in luna mai, la solicitarea conducerii CFR SA.

Podul feroviar în forma de arc cu o deschidere de 125 metri, situat între Sighișoara si Ațel, asigura legătura cu cele doua tuneluri de cale ferata dubla nou-construite, tunelul Sighișoara (401 m) si tunelul Daneș (969 m).

Atât Tunelul Sighișoara cat si Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferata nou-construit in Romania după 1989, cu fonduri europene, permit atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighișoara – Ațel.

Detalii tehnice pentru cele trei lucrări

Podul Arc – pod de cale ferata dubla peste râul Târnava Mare

  • deschidere – 125 m
  • lungime – 134,6 m
  • construcție noua înaintea tunelului Sighișoara, între gara Sighișoara si tunelul Sighișoara

2 Tunelul Sighișoara – amplasat între stațiile CF Sighișoara si Daneș, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei parți distincte, particularizate prin metoda de execuție:

  • tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 325 m
  • tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 56 m 

3 Tunelul Daneș – este construit printr-o tehnologie moderna implementată în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:

  • tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 862 m
  • tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 87 m
Contractul aferent a fost semnat in 2012 intre CFR SA, beneficiar si asocierea formata la acea data din companiile FCC Construcción SA, Alpine BAU GmbH si Azvi  SA. După falimentul companiei austriece Alpine BAU GmbH, anunțat in 2013, lucrările pe tronson au fost continuate de către celelalte doua companii, FCC Construcción SA si Azvi SA.
Firul II de circulatie pe Podul Arc
Firul II de circulatie pe Podul Arc

Valoarea proiectului se ridica la 872,64 milioane lei (aproximativ 187 milioane de euro). Secțiunea de pe Coridorul IV, ramura nordica, unde se fac lucrările este Sighișoara-Ațel, in lungime de 23,3 km.

Lucrările derulate sunt extrem de importante pentru sporirea vitezei de circulație pe calea ferata la 160 km/h pentru trenurile de pasageri si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj