Internațional: China are acum cele mai rapide trenuri regulate în lume, mult mai rapid decât oricare altă țară, potrivit studiului bienal World Speed Survey, prezentat în ziarul Railway Gazette International din iulie 2019.
Compilat de Jeremy Hartill de la Societatea Feroviară de Performanță, folosind date pentru lunile mai și iunie, Studiul privind viteza mondială din 2019 arată că mai multe trenuri din China sunt acum programate să circule cu viteza medie de mai mult de 300 km / h între opririle stației, realizat. Acest lucru a fost posibil datorită creșterii vitezei maxime pe linia Beijing – Shanghai la 350 km / h.
Cele mai rapide două trenuri sunt programate pentru a acoperi 1.021,9 km între stațiile Beijing Nan și Nanjing Nan în 193 min, la o viteză medie de pornire de la 317,7 km / h. Mai multe servicii între Nanjing și Jinan au, de asemenea, viteza medie de peste 300 km / h.
China a avansat atât de mult în ultimii doi ani încât cel mai rapid tren din sondajul din 2017, care mergea de la Shijiazhuang la Zhengzhou la 283,4 km / h, nici măcar nu merită să fie inclus în topul chinezilor din acest an.
Cel mai rapid serviciu de tren din afara Chinei poate fi găsit acum în Italia, unde un tren de trecere de mare viteză deschisă Italo este programat pentru a acoperi 145,3 km între Milano Rogoredo și Reggio Emilia AV în 32 de minute, la o medie de start-stop 272,4 km / h. Deși doar printr-o marjă subțire, aceasta împinge Franța pe locul al treilea. Franța a fost pe locul al doilea începând cu 2011, cu cele mai rapide trenuri pe LGV Est, ocupând primul loc în 2007 și 2009.
Pe baza celor mai rapide servicii regulate, țările de vârf din sondajul din 2019 sunt China, Italia, Franța, Japonia, Spania și Taiwan, toate operând cel puțin un program de circulație cu o viteză medie de peste 250 km / h. Germania este clasată pe locul șapte, Marea Britanie (13) și Statele Unite (19).
Marocul (8) și Arabia Saudită (15) sunt incluse în World Speed Survey pentru prima dată după deschiderea de noi linii de mare viteză în ambele țări. În ansamblu, sondajul din 2019 arată că, căile ferate ale lumii se deplasează mai repede decât în 2017. Inclusiv serviciile internaționale, în prezent există 22 de țări în care pasagerii pot călători pe un tren care va depăși în medie 160 km / h.
Ancheta din acest an înregistrează încheierea operațiunilor HST diesel pe linia principală Great Western Main din Londra, Bristol și sudul Țării Galilor, după mai bine de 40 de ani de servicii de primă linie. Introducerea acestor trenuri de 200 km / h a determinat Marea Britanie să se situeze pe locul doi în studiul din 1977, cel mai bun clasament vreodată. Marea Britanie rămâne singura țară în care trenurile cu motorină continuă să fie printre cele mai rapide servicii, deși cele mai rapide trenuri interne sunt acum serviciile “Javelin” din Southeastern de la Londra St Pancras la Ashford (Kent), la High Speed 1.
“Calea ferată de mare viteză oferă o alternativă durabilă la călătoriile cu avionul, în ceea ce privește consumul redus de energie și emisiile de gaze cu efect de seră”, a declarat Chris Jackson, șef al revistei Railway Gazette. “Acest lucru devine deosebit de relevant atunci când tot mai mulți oameni încearcă să oprească zborul ca răspuns la urgența climatică. În cazul în care trenurile pot circula cu viteze medii de 250-300 km / h, șina devine o opțiune atractivă pentru deplasări de 1.000 km sau mai mult, ceea ce se poate realiza într-un timp de călătorie comparabil de la 3 ore la 4 ore.”
Prelucrare după raiwaygazette.com