CNAIR a făcut primul pas pentru noul pod Giurgiu-Ruse, rutier și feroviar

”Am transmis astăzi la ANAP spre validare documentația pentru contractul necesar elaborării Studiului de Fezabilitate (SF) în baza căruia va fi construit cel de al doilea pod care va asigura legătura între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului. Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod transfrontalier  să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră, cât și cea feroviară dintre cele două țări. După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România și Bulgaria) va asigura ambelor state un potențial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional, cât și european, pe axa nord – sud. Contractul este finanțat prin CEF2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei). După validarea documentației de atribuire vom publica Anuntul de Participare la licitație în cadrul căruia vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor”, a scris pe pagina sa de Facebook directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Noul pod Giurgiu-Ruse, proiect depus de România pe fondurile de mobilitate militară

La finele lunii februarie, comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, anunța că studiul de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, așa cum am scris la vremea respectivă.

”A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile să se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment, el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre”, spunea Adina Vălean.

Ea susţinea că, în conformitate cu cele mai noi hărţi de infrastructură europene adoptate recent, podul Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier şi de cale ferată. ”De altfel, Comisia a investit sute de milioane în refacerea căii ferate Bucureşti-Giurgiu. Este absolut natural ca acest coridor să continue spre sud, mai ales în contextul noilor posibilităţi de conectivitate care vin în Marea Egee dinspre Grecia, Bulgaria, deci pe Coridorul Nord-Sud, pe care acum România se află. Un coridor nou pe care l-am adus României, Coridorul Nord-Sud – de la Marea Baltică, la Marea Egee, cu conectare la Marea Neagră. Deci este foarte important ca acest pod să fie la standarde şi Comisia este perfect dornică să investească în el”, a precizat Adina Vălean.

La finele lunii octombrie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu coordonarea sectorului feroviar, se declara convins că soluția aleasă în urma studiului de fezabilitate pentru viitorul pod Giurgiu-Ruse va fi de pod mixt, care să includă și cale ferată.

Preluare după clubferoviar

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj