Co-finanțare UE pentru o linie spaniolă de mare viteză cu lungimea de 48,5 km

spania_linie_mare_viteza_cofinantareSPANIA: Comisia Europeană va acorda o subvenție de 226 milioane EURO pentru a sprijini costul de 2,1 miliarde EURO pentru construirea a 48,5 km a tronsonului 83,3 km Lubián – Taboadela a liniei de mare viteză care este situată spre nord-vest de Olmedo la Zamora și Ourense .

Traseul parcurge o zonă muntoasă cu altitudine în jurul valorii de 1 000 m deasupra nivelului mării și va fi construită cu cale ferată dublă. Cu toate acestea, cele două trasee vor urma aliniamente separate pe 77,8 km.

În timpul etapelor de planificare și construcție anterioare, s-a avut în vedere ca inițial doar calea de rulare de nord să fie finalizată, cea sudică urmând să fie construită într-o etapă ulterioară odată cu creșterea traficului. Finanțarea UE va permite acum construirea ambelor căi de rulare, evitând riscul creării unui blocaj cu o singură cale.

Construcția liniei de la Madrid la Galiția se desfășoară cu întârziere față de calendarul anunțat în 2009. Secțiunea de la Ourense la Santiago de Compostela și A Coruna a fost finalizată conform planului în decembrie 2011, dar secțiunea Olmedo – Zamora s-a deschis doar în decembrie 2015 și nu în 2012. Secțiunea Zamora către Puebla de Sanabria fusese programată să se deschidă în 2014, dar testarea este încă în curs.

Cea mai recentă dată planificată pentru lansarea serviciilor de mare viteză pe coridorul complet este ianuarie 2022.

Prelucrare și foto după Railway Gazette

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj