FRANȚA: Compania de leasing a materialului rulant Alpha Trains a comandat nouă locomotive diesel-electrice Euro 4001 de la Stadler Rail Valencia pentru a-și extinde afacerea în creștere pe piața feroviară franceză, a anunțat compania pe 7 iunie. Locomotivele diesel cu șase osii cu o putere de 800 kW vor fi închiriate către filiala VFLI cu acces deschis la calea ferata SNCF, în baza unui acord pe termen lung. Acestea vor fi echipate cu echipamente ETCS și vor fi certificate pentru funcționare în Franța și Belgia; livrarea este programată pentru 2020.
Comanda face parte dintr-un pachet de 40 de milioane de euro, semnat de VFLI în data de 31 mai, în cadrul căruia operatorul va achiziționa trei locomotive Euro 4001, direct de la Stadler. De asemenea, achiziționează prototipul EuroDual electro-diesel, care are o putere nominală de 6.000 kW sub catenară de 1,5 kV, potrivit directorului general al VFLI, Alain Ribat.
Lansată la Transport Logistik 2017 în München, locomotiva diesel Euro 4001 de 160 km/h este o evoluție a designului Euro 4000. Alpha Trains deține în prezent 30 de euro 4.000, care sunt închiriate unor operatori din Spania și Portugalia, în timp ce VFLI deține cinci și închiriază alte 12 de la Beacon Rail.
În timp ce Euro 4000 a fost propulsată de un motor EMD Seria 710 conforme cu Stadiul IIIA, Euro 4001 este echipată cu un motor Caterpillar C175-16 și cu un sistem de evacuare SCR pentru a îndeplini cerințele mai stricte ale Stadiului IIIB. Aceasta păstrează același pachet de transmisie în curent alternativ cu control independent al motoarelor de tracțiune pe fiecare osie.
Compania de leasing a lucrat cu VFLI încă din 2005, iar directorul executiv al locomotivelor Alpha Trains, Fernando Pérez, a declarat că este “bucuros să extindă cooperarea” cu cea mai recentă afacere.
Prelucrat după railwaygazette