La începutul erei ETCS (European Train Control System = ETCS), versiunile ETCS erau încă clare; Au existat nivelurile 1, 2 și 3. Modurile erau irelevante pentru nivelul echipamentului și, deși semnalele fixe erau considerate esențiale la Nivelul 1 (L1), ele erau întotdeauna prezentate ca operaționale la Nivelul 2 (L2).
La nivelul 3, semnalele fixe, cu indicaţii comutabile ar fi trebuit evitate în întregime, ceea ce a fost adesea justificat prin dirijarea prin distanțe de urmărire variabile (bloc dinamic). Deși acest lucru este posibil în principiu în L3, nu este deloc o cerință – și aici este posibil să se circule la o distanță spațială fixă, pentru care există aplicații [5].
Traducerea din revista Signal + Draht nr. 1+ 2/2025, pg. 21-25, autori Ulrich Maschek, Richard Kahl și Martin Erik Sommer realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici.