Conectivitate: O parte importantă a furnizării unei experiențe de călătorie de înaltă calitate

În prezent, călătorii se așteaptă la niveluri la fel de bune în ceea ce privește accesul la rețelele de internet atunci când se află la bordul unui tren, așa cum fac acasă. În Norvegia, acest lucru se realizează prin livrarea unei combinații de repetoare mobile la bord și soluții Wi-Fi. Pentru revizuirea globală a căilor ferate, Øystein Risan, directorul executiv și Linda Marie Venbakken, directorul general al Norske tog AS, descriu activitatea implicată în implementarea tehnologiei conectate la bordul materialului rulant al Norvegiei pentru a asigura că cerințele de călătorie pe internet sunt îndeplinite.

Materialul rulant confortabil poate fi o piedică Materialul rulant modern este construit în primul rând pentru confortul călătorilor: cutii de vagoane care reduc zgomotul și vibrațiile și ferestrele de înaltă calitate care sunt o apărare contra soarelui și reduc pierderile de căldură. Fabricarea astfel a materialului rulant crește în mod pozitiv confortul pentru călători, dar, din păcate, reduce puterea semnalelor mobile din exterior care intră în trenuri.

fig2_conectivitateAvansurile de astăzi în tehnologie au permis următoarele soluții pentru a furniza servicii de internet la bordul trenurilor:

  • Soluție de repetoare la bord care amplifică semnalele disponibile furnizate de operatorii de telecomunicații în afara trenului și le trimite din nou ca o acoperire mobilă tradițională în interiorul trenului
  • Soluție Wi-Fi în cazul în care un sistem Wi-Fi de interior prin intermediul mai multor modemuri captează acoperirea operatorilor de telecomunicații în afara trenului și transformă aceste semnale în acoperire Wi-Fi interioară
  • Ferestre de înaltă calitate care nu duc la pierderea semnalului.

Ținta de viteză: Minimum cinci megabiți pe secundă Se consideră că cea mai bună soluție este de a oferi o acoperire pentru călători prin repetoare mobile – acest lucru asigură că există suficient semnal mobil în interiorul unui tren.

fig3_conectivitateWi-Fi este un avantaj pentru călătorii care au un număr limitat de date în abonament, dispozitive fără cartela SIM sau un abonament fără acordul de roaming în Norvegia. Cu toate acestea, rețelele Wi-Fi devin adesea propriul inamic: cu atât mai mulți călători conectați la rețea, cu atât mai lent și mai instabili pot fi. Acest lucru, desigur, nu creează o experiență optimă pentru clienți.

Majoritatea abonamentelor norvegiene pentru telecomunicații mobile includ voce și SMS nelimitate și sunt evaluate în funcție de cantitatea de date incluse. Concurența dintre operatorii de telecomunicații a dus la creșterea numărului de pachete și viteze de date și la scăderea prețurilor la abonament.

Există, de asemenea, un avantaj de securitate în utilizarea repetoarelor mobile. Într-o societate în care un număr tot mai mare de dispozitive sunt conectate la internet, este esențial să existe control asupra cine are acces la date în aceeași rețea. În prezent, un număr crescut de angajatori solicită angajaților lor să utilizeze mai degrabă rețele sigure decât să deschidă rețele – cum ar fi Wi-Fi pe trenuri.

Operatorii de transport rutier doresc interacțiunea cu clienții Deși Norske tog AS consideră că repetoarele mobile sunt cea mai bună soluție, recunoaștem, de asemenea, că operatorii de transport feroviar doresc să ofere propriilor călători propriile lor pachete Wi-Fi. Având în vedere creșterea concurenței în acest sector și un obiectiv de creștere a loialității clienților, este important ca operatorii de trenuri să creeze puncte de contact pentru clienți și să ofere o valoare adăugată. Prin rețelele Wi-Fi, operatorii feroviari pot oferi o valoare sporită sub forma accesării serviciilor de internet și de conținut, cum ar fi filmele, ziarele și jocurile. Wi-Fi poate, de asemenea, să ofere turiștilor accesul gratuit la internet și conținutul specific traseului, fără a trebui să cumpere pachete scumpe de telecomunicații în roaming. Prin urmare, este corect să spunem că Wi-Fi are un viitor pe trenurile norvegiene dacă acestea sunt finanțate și gestionate de către operatorii de trenuri înșiși.

fig4_conectivitateSe estimează o sumă estimată de 3,1 miliarde NOK (320 milioane euro).

Cheia este rețeaua mobilă NSB a investit mai devreme în accesul gratuit la Wi-Fi pentru pasageri, prin urmare majoritatea materialului rulant pe care Norske tog AS îl dețin acum au instalat Wi-Fi. Dar, deoarece operatorii de telecomunicații din Norvegia se pregătesc să închidă rețeaua 3G și să o înlocuiască cu o tehnologie 4G, vom ajunge doar să beneficiem de rețele mai fiabile și mai rapide. Și, desigur, trebuie să ne pregătim și pentru lansarea lui 5G.

Este foarte clar că o bună acoperire a rețelei face călătoria cu trenul în Norvegia mai atractivă; dacă nu doriți să vă bucurați de liniștea și priveliștile frumoase din afara!

La bordul noilor garnituri FLIRT

  • Repetoarele de la bord:
  • Două repetoare mobile cu patru benzi (2 × 2 MIMO)

Wifi:

  • Patru modemuri CAT6 (trei în primele vagoane)
  • Antene mai bune și modemuri (4 × 4 MIMO)
  • Punctele de acces au fost actualizate la 802.11ac (Wi-Fi-5).

Prelucrare după globalrailwayreview.com, unde puteți vedea și alte detalii (în limba engleză)

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj