Conflicte de obiective în planificarea circulației locomotivelor

Planificarea circulației (mersului) pentru locomotive reprezintă o problemă complexă de planificare în transportul feroviar. Dificultatea constă în primul rând în diferitele criterii țintă care trebuie luate în considerare, care se influențează și se exclud reciproc.  Ca parte a proiectului VIPES, care face parte din programul ARP (Automated Resource Planning) al OBB, interacțiunile dintre eficiența, robustețea și mentenabilitatea planurilor de circulație (mers) într-un astfel de triunghi de planificare sunt înregistrate și cercetate cu partenerii de proiect de la TU Dresda, dwh GmbH , Universitatea din Viena și TU Viena.

Calculele extinse de simulare arată că împreună cu o optimizare matematică adecvată este posibilă creșterea robusteței mişcărilor. Chiar dacă obiectivele de eficiență și robustețe concurează, optimizarea asigură că este determinat un plan de circulație (mers) eficient pentru un anumit nivel de robustețe, ținând cont şi de întreținerea lui. Ca rezultat, planificatorul poate selecta planul (mersul) dintr-un grup de soluții optime care se potrivește cel mai bine cu prioritățile actuale.

Traducere din revista ETR – Eisenbahntechnische  Rundschau nr.10/2024, pg 24-28, autori Paul Päpre, Janis S. Neufeld, Udo Buscher, Maximilian Kunovjanek, Matthias Wastian, Jakob Rosenberger, Kanchan Joshi PhD, Ninja Scerr, Jan  Ehmke, Nadine Schwab și Nikolas Popper, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj