Coradia iLint, primul tren de pasageri care funcționează cu hidrogen, omologat în Germania

coradia-ilint-primul-tren-de-pasageri-din-lume-care-functioneaza-cu-hidrogen-omologat-in-germania-18624705Coradia iLint, primul tren de pasageri care funcționează pe bază de hidrogen, a fost omologat de către Biroului Feroviar German (EBA) pentru serviciul de călători din Germania. Președintele EBA, Gerald Hörster, a prezentat Alstom și certificatul de omologare la Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii din Berlin.

După obținerea acestei omologări din partea EBA, cele două prototipuri de Coradia iLint vor intra în funcțiune de probă în rețeaua Elbe-Weser. Serviciul pentru pasageri este planificat pentru sfârșitul verii.

Dezvoltarea trenului companiei Alstom, botezat Coradia iLint, a beneficiat de o finanțare de 8 milioane de euro din partea Guvernului german, ca parte a Programului National de Inovare pentru tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen (NIP).

„O premieră mondială în Germania: Odată cu omologarea emisă de către Biroul Feroviar German (EBA), punem pe șine primul tren de pasageri dotat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Acesta reprezintă un semnal puternic că ne îndreptăm spre mobilitatea viitorului. Hidrogenul este o alternativă reală și eficientă de combustibil cu emisii reduse comparativ cu varianta diesel. În special pe liniile secundare, unde liniile aeriene sunt o soluție neeconomică sau nu sunt încă disponibile, aceste trenuri constituie o opțiune curată și ecologică”, a declarat reprezentantul autorizat al Guvernului Federal al Germaniei pentru transportul feroviar, Enak Ferlemann, citat de Agerpres.

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume acționat de o celulă de combustie pe bază de hidrogen, care produce energia electrică necesară tracțiunii. Acest tren cu zero emisii prezintă un nivel redus de zgomot, singurele reziduuri fiind aburul și apă condensată.

Conform constructorilor, Coradia iLint îmbină diferite elemente inovatoare – conversia curată a energiei, stocarea flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii de tracțiune și a energiei disponibile.

Special conceput pentru operare pe linii neelectrificate, acest tren permite exploatarea ecologică și durabilă, asigurând în același timp niveluri ridicate de performanță.

În noiembrie 2017, Alstom și autoritatea de transport local din Saxonia Inferioară (LNVG) au semnat un contract pentru livrarea a 14 trenuri ce funcționează cu celule de combustie pe bază de hidrogen, precum și pentru o perioadă de 30 de ani de întreținere și furnizare de energie.

Cele 14 trenuri vor fi produse de către Alstom ca vehicule de transport pentru LNVG și vor transporta pasageri între Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde și Buxtehude, începând din decembrie 2021.

Alstom este un lider mondial în sisteme de transport integrate. Compania a înregistrat vânzări de 8 miliarde euro și comenzi în valoare de 7,2 miliarde euro în anul fiscal 2017/2018. Alstom are sediul principal în Franța și este prezent în peste 60 de tari, având un număr de 34.500 de angajați.

Aceste prototip apare exact la timp, dacă te gândești că peste 50 de ani, omenirea va rămâne fără petrol. Astfel, ne reorientăm spre energia verde pentru autovehicule, locuințe și industrii.

Sursa libertatea.ro. Puteți urmări aici prezentarea video a trenului Coradia iLint

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj