Forumul a reunit personalități politice și de afaceri din ambele țări care au abordat nevoia de „conectare a ambelor capitale europene printr-o rețea feroviară eficientă”, după cum a explicat coordonatorul platformei portugheze-spaniole care susține această inițiativă. Această entitate lucrează pentru „promovarea și transformarea acestui proiect în realitate ca o nouă axă a dezvoltării europene”.
Urmând această tendință, peste 28.000 de organizații și persoane au semnat până în prezent „Manifestul pentru promovarea Coridorului Iberic de Sud-Vest”.
Obiectivele stabilite presupun electrificarea completă a liniei Lisabona-Madrid între 2026 și 2027. Un proiect care este deja în derulare, întrucât este aproape o realitate între Plasencia și Badajoz, în timp ce se continuă lucrările la dosarele și tronsoanele rămase, care sunt șapte. Două dintre ele sunt terminate și cinci sunt în curs de desfășurare. În ceea ce privește Portugalia, o mare parte a secțiunii portugheze este de așteptat să fie încheiată în 2025.
Coridorul Iberic de Sud-Vest a stabilit trei date cheie până în 2030. Prima este pe cale să fie finalizată, deoarece este așteptat un tren direct Lisabona-Madrid pentru 2024. Următoarea dată cheie va veni între 2026 și 2027, când linia Lisabona-Madrid va fi complet electrificată. În cele din urmă, linia de mare viteză între ambele orașe europene ar trebui să existe în 2030.
Prelucrare și foto după Via Libre