Ministrul croat al Transporturilor si Infrastructurii, Oleg Butković, a semnat pana in prezent contracte pentru 58 de proiecte in valoare totala de 12,7 miliarde kuna (1,7 miliarde euro), finanțate cu fonduri europene. Suma ce revine fiecărui segment al transporturilor nu a fost însă precizata.
Reamintim ca in august 2017 Croația a adoptat Strategia Națională de Dezvoltare a Transporturilor. Astfel, pana in 2030 statul croat își propune sa asigure un transport durabil, profitabil si sigur, motor real al dezvoltării economice dar si al integrării economice a Croației in Uniunea Europeana prin intermediul coridoarelor internaționale de transport.
Ministrul Butković a precizat ca, in momentul stabilirii acestei strategii, sectorul feroviar a constituit una dintre cele mai mari provocări, iar restructurarea acestuia va fi un obstacol mult mai mare decât restructurarea sectorului de transport rutier. In acest sens, ministrul croat a adăugat ca pana la sfârșitul acestui an va fi pregătită o scrisoare de politica sectoriala. De asemenea, se va pune accent pe identificarea unui partener strategic pentru HZ Cargo.
Mai departe, ministrul Oleg Butković a subliniat ca investițiile in infrastructura feroviara sunt cruciale pentru durabilitatea si competitivitatea sectorului. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura feroviara este linia Zagreb- Rijeka, ce va traversa zona de câmpie.
Croația va încerca sa convingă Uniunea Europeana ca acesta este proiectul cheie, la nivel național, după cel ce presupune construirea podului feroviar Pelješac. Construcția acestuia a fost oprita in 2012, pe fondul unor dificultăți financiare, însă va fi reluata in iunie 2018, urmând ca podul sa fie finalizat pana la sfârșitul lui 2022.
Informație de pe pagina web Club Feroviar