Consiliul de administrație al PORTO Metro a aprobat un contract de 49,6 milioane EUR cu CRRC Tangshan pentru furnizarea a 18 LRV-uri (na vehicule ușoare de cale ferată). Vehiculele cu patru secțiuni vor avea capacitate pentru 252 de pasageri, inclusiv 64 de locuri, cu o viteză maximă de 80 km / h.
Investiția, finanțată integral de fondul de mediu al Ministerului Mediului și Acțiunii Climei din Portugalia, va extinde parcul Porto Metro la 120 de vehicule, inclusiv parcul existentă de 72 de Eurotramvaie Bombardier și 30 de trenuri Bombardier.
CRRC a bătut Siemens și Skoda la licitația care a fost lansată pe 21 decembrie 2018 cu un buget de 56,1 milioane EUR. Ofertele au fost evaluate pe preț, valoare tehnică și criterii de proiectare. Noile LRV vor fi expediate în Portugalia între 2021 și 2023, în ritm de unul pe lună.
Noua parc va sprijini construcția noii linii Rosa între São Bento și Casa da Música, împreună cu o extindere a liniei galbene la sud de Santo Ovídio și Vila Chiarste, la Vila Nova de Gaia. Lucrările la noile linii sunt preconizate să înceapă curând, finalizarea fiind programată în 2023, adăugând 6 km de linie și șapte stații noi cu un cost de aproximativ 300 de milioane EUR.
Metrou Porto operează în prezent șase linii care acoperă 67 km cu 82 de stații în șapte municipalități. Rețeaua a fost utilizată de peste 62 de milioane de pasageri în 2018, cu o rată de creștere de aproximativ 13% până în 2019.
Prelucrare după railjournal.com