Dacă România ar fi investit decent în calea ferată, drumul București – Arad ar fi durat 5-6 ore și nu peste 10, iar de la Iași la Timișoara călătoria ar fi durat 7-9 ore, nu 15-18 ore. Dacă am fi trăit într-o țară unde infrastructura ar fi fost o prioritate s-ar fi cumpărat și în ultimii 10 ani vagoane și trenuri electrice noi și am fi avut de ani buni legătură feroviară la Otopeni, iar trenuri regio-urbane ar fi legat marile orașe din țară de comunele și satele din jur. Dacă am fi trăit într-o țară serioasă, podul de la Grădiștea ar fi fost refăcut în maxim un an și Gara de Nord ar fi arătat acum precum un mall.
În 1985 numărul călătoriilor efectuate pe calea ferată românească era de aproape șapte ori mai mare decât acum și puține domenii au fost atât de mult neglijate în ultimii 25 de ani, precum cel feroviar. În puține domenii lucrurile s-au degradat atât de mult și în puține autoritățile au promis atât de generos și au făcut atât de puțin. Acum 12 ani se vorbea despre o linie de mare viteză între București și Budapesta, dar în prezent, trenurile fac din Capitală până la Arad mai mult ca acum 80 de ani.
Domeniul a avut mult de suferit, șantierele se mișcă greu, restricțiile de viteză scad mai mult pe hârtie, au fost scandaluri cu achiziții făcute la suprapreț, vagoane date la fier vechi și personaje mai mult decât îndoielnice. Mulți cunoscători ai domeniului sunt convinși că asta s-a dorit în tot acest timp: distrugerea domeniului.
Rezultatul a fost că foarte mulți români nu prea mai vor să audă de tren și merg doar când nu au altă soluție. În alte țări oamenii s-au întors la tren și-l consideră super-util pentru a merge la muncă, la rude sau în vacanță.
Frumos ar fi fost să existe aplicații ce agregă toate tipurile de transport. De exemplu, dacă mergi de la Brașov la Buzău via Ploiești să poți cumpăra online din aceeași aplicație un bilet Brașov – Ploiești Vest la un operator privat, apoi tot online un bilet de autobuz pentru a merge prin Ploiești la gara de Sud cu traseul Nr 2, iar de la Ploiești Sud la Buzău să poți cumpăra, din aceeași aplicație, bilet online la un tren al CFR (iar în tren să-ți fie verificat biletul cu un aparat care citește coduri de bare).
Din articolul publicat de Vlad Barza pe pagina web hotnews.ro, unde puteți accesa întregul articol