Cu bani, mai precis Guvernul de la Berlin va pompa in următorul deceniu aproximativ 50 de miliarde de euro (57 de miliarde de dolari) pentru modernizarea rețelei feroviare naționale.
Operatorul de stat Deutsche Bahn are un deficit de 1,2 miliarde de euro pe an in costurile legate de menținerea rețelei de cai ferate iar Ministerul de Finanțe vrea sa majoreze fondurile de mentenanță la 4,6 miliarde de euro începând din 2020, de la 3,5 miliarde de euro în prezent. De asemenea, compania se confruntă cu presiuni din partea călătorilor pentru a-si îmbunătăți serviciile și a reduce întârzierile trenurilor.
Fiecare al patrulea tren pe distanțe lungi a întârziat în 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce în ce mai mulți călători au profitat de legislația care le permite să ceară compensații pentru întârzieri. Călătorii pot solicita compensații echivalentul a 25% din costul biletului de tren dacă întârzierea depășește o oră, iar in cazul în care depășește două ore, pot primi jumătate din costul biletului.
Nivelul compensațiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro in 2017 la 53,6 milioane de euro, in 2018. Nivelul mediu al plăților, în 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decât in 2017. De asemenea, a crescut numărul plângerilor, respectiv 2,7 milioane în 2018, cu o treime mai multe decât în anul precedent. Profitul net al companiei a scăzut cu o treime anul trecut, la 540 de milioane de euro.
Preluare după national.ro