Cum s-au descurcat vagoanele CFR Călători pe linia de 160 de kilometri la oră

tren CFR_digi24Trenurile au continuat și joi să circule cu o viteză inferioară celei de 40 kilometri la oră pe secțiunea de cale ferată modernizată Sighișoara Daneș pe care, miercuri, CFR SA spunea că se poate circula cu 160 kilometri la oră.

Laudă mare, rezultate puține, cel puțin deocamdată, până se definitivează modernizarea întregului Coridor IV feroviar de transport pan-european.

Deși CFR SA a anunțat miercuri că pe secțiunea Sighișoara-Daneș se poate circula cu 160 de kilometri la oră, trenurile CFR Călători nu au reușit joi să depășească viteza de 40 de kilometri la oră.

Cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între cele două localități au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.

Digi24.ro a încercat, joi, să afle de la responsabilii CFR SA când se vor simți primele ameliorări în viteza de circulație a trenurilor pe coridorul IV de transport și, în particular, pe secțiunea modernizată. Aceștia nu au fost disponibili pentru a oferi informațiile cerute.

Deocamdată CFR SA a cheltuit sute de milioane de euro pe modernizări pe Coridorul IV iar rezultatele se lasă așteptate. Pentru secțiunea Sighișoara – Ațel, 28,22 kilometri, din care face parte și Sighișoara – Daneș se va cheltui în total 862,64 milioane lei, fără TVA.

Pe lângă lungimea mică a tronsonului modernizat de cale ferată, atingerea vitezei de 160 de kilometri la oră este dificilă și dintr-un alt motiv. În 2016 CFR Călători dispunea de doar 304 vagoane apte să circule cu 160 de kilometri la oră, din totalul de 2.283 vagoane deținute.

Reparația sectorului în cauză a fost de-a lungul timpului un subiect controversat. Pentru atingerea vitezei de 160 de kilometri la oră CFR SA a fost nevoită să reconstruiască calea ferată pe alt traseu care să aibă razele de curbură necesare, tuneluri mai late etc. Criticii proiectului au spus că banii au fost aruncați căci ar fi fost suficientă și atingerea unei viteze de circulație de 120 kilometri la oră.

Lucrările de modernizare a sectorului Sighișoara-Daneș au fost ample. ”Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighișoara şi Daneș, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighișoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel”, arăta CFR SA, joi, în comunicatul de presă.

Articol publicat pe pagina web digi24.ro

Explicații de la CFR: Când se va putea circula cu 160 de km/oră pe tronsonul modernizat. Sursa digi24.ro

Atingerea vitezei de 160 kilometri la oră pe sectorul de cale ferată modernizat Sighișoara-Daneș (spre Simeria) va fi posibilă doar după definitivarea componentei de management al traficului (ERTMS – sistem european de management al traficului feroviar).

Explicațiile au fost furnizate vineri de către CFR SA după ce Digi24.ro a informat că în pofida modernizării liniei viteza medie a trenurilor pe cei 10 kilometri modernizați nu depășește 40 de kilometri la oră.

Intr-o prima fază, până la definitivarea componentei ERTMS, se va putea circula cu 120 de kilometri la oră. Însă și la această viteză se va ajunge treptat. ”Atât în cazul lucrarilor de RK (reparați capitale – n.red.) , dar în special în cazul lucrarilor de modernizare (lucrări complexe, comparativ cu cele de reparații capitale), viteza de circulație a trenurilor, pe zona unde s au executat lucrările, crește treptat, în cazul de față, de la 50 Km/h până la 120 km/h, la intervale succesive de timp, deoarece este nevoie să se atinga tonajul tehnic obligatoriu”, spun reprezentanții CFR. Ar fi vorba de un fel de ”rodaj” al căii ferate în care piatra spartă așternută se va reașeza.

CFR SA spune că nu a promis circulația cu o viteză de 160 de kilometri la oră ci că se ”va permite” atingerea vitezei.

Pentru aceasta însă este necesar să fie definitivat sistemul ERTMS. Lucările se întind pe nu mai puțin de șase ani, intre 2014 și 2020. Stadiul acestora este de 71% pe sectorul Sighișoara – Coșlariu și de 61% pe Coșlariu-Simeria. Valoarea contractului ERTMS este de 617,89 milioane lei, iar acesta a fost atribuit unei asocieri formate din Alstom, Alcatel, Lucent și firma autohtonă Pas 97 Impex.

Digi24.ro a arătat joi că cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între Sighișoara și Daneș, pe o distanță de 10 kilometri, sector modernizat, au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj