Căile Ferate Cehe a primit deja toate cele 14 locomotive din seria 742, care au fost date către CZ LOKO pentru modernizare completă. Acest lucru s-a întâmplat practic cu un an mai devreme, deoarece contractual în valoare de peste 684 milioane CZK prevedea finalizarea ultimului vehicul abia în noiembrie 2024.
Într-un timp record, compania a reușit să gestioneze schimbarea furnizorului ETCS după ce Alstom a întrerupt în mod neașteptat și fără compromisuri sistemul EBICAB folosit în această serie. Prin urmare, CZ LOKO a trecut la noul sistem AURIGA de la producătorul spaniol CAF.
Aceste locomotive vor fi utilizate de ČD pentru operațiuni independente de tracțiune pe coridoare echipate cu Sistemul european de control al trenurilor (ETCS). Sub supravegherea sa exclusivă, operarea pe rețeaua feroviară selectată va fi asigurată din ianuarie 2025.
Modernizarea exigentă din punct de vedere tehnologic a seriei 742 la seria 743.2, pentru care CZ LOKO folosește denumirea comercială EffiShunter 1000M, face ca locomotivele ČKD fabricate din 1977 până în 1988 să fie practic noi vehicule de primă clasă. De asemenea, sunt echipate cu monitorizare și diagnoză online și o nouă generație de echipamente de tracțiune și auxiliare. Doar șasiul și cadrul principal rămân cele originale, dar chiar și aceste piese sunt supuse unei revizii majore și multor modificări. Motorul diesel de 1000 kW permite o viteză maximă de 100 km/h.
În trecut, CZ LOKO a reușit deja același proiect cu ČD Cargo, pentru care a modernizat 50 de locomotive din această serie între 2018 și 2022, alte 25 urmând să fie livrate până la sfârșitul anului 2024. De asemenea, 20 de utilaje sunt în curs de modernizare pentru ZS Cargo Slovacia. Alte vehicule sunt deținute de transportatorii CER, Rail Cargo Carrier sau ODOS din Ostrava.
Prelucrare și foto după CZ LOKO