GERMANIA – Secretarul de stat al Germaniei pentru transport, dl. Enak Ferlemann, președintele ministrului german Sachsen, Michael Kretschmer și membru al consiliului de administrație al German Rail (DB) pentru infrastructură, Ronald Pofalla, s-au alăturat festivităților pentru finalizarea unui proiect de modernizare a obiectivului Knappenrode-Niesky- Linia Horka pe 3 decembrie.
Proiectul a sporit capacitatea pe rută, o arteră principală pentru traficul de marfuri intre Germania si Polonia, de la 50 la 170 trenuri pe zi. Aceasta va permite, de asemenea, introducerea unui serviciu regional de două ore Hoyerswerda – Görlitz, cu începutul orarului din 2019, pe 9 decembrie, cu un timp de călătorie mai mic cu o oră.Proiectul a implicat dublarea căii ferate, electrificarea, instalarea sistemelor GSM-R și ETCS, modernizarea a cinci stații, instalarea a cinci interblocări electronice și închiderea sau modernizarea trecerilor la nivel la 33 de treceri la nivel.Viteza medie a liniei a fost ridicată la 120 km/h, iar trenurile pot atinge acum maxim 160 km/h în secțiunea Särichen – Knappenrode. Proiectul de 500 de milioane de euro a fost cofinanțat de Uniunea Europeană cu o contribuție de 95 de milioane de euro din partea Facilității “Conectarea Europei”. De asemenea, statul Saxonia a oferit 20 de milioane de euro pentru a susține creșterile vitezei liniei și înlocuirea trecerilor la nivel.
Prelucrat după Keith Barrow railjournal, Foto DB AG / Oliver Lang