Filiala de marfă a companiei germane DB Cargo a plasat o comandă la Toshiba, Japonia, pentru 50 de locomotive hibride. DB va închiria și alte 50 de locomotive.
Contractul urmărește finalizarea cu succes a unui studiu de fezabilitate pentru dezvoltarea în comun a unei noi locomotive hibride. Locomotivele vor fi asamblate la unitatea de întreținere DB Cargo din Rostock în vederea începerii asamblării în 2021.
DB spune că cele 50 de noi locomotive hibride vor înlocui 61 de locomotive vechi și vor face parte din strategia DB Strong Rail, care vizează creșterea transportului feroviar de marfă.
Locomotivele vor include sistemul de baterii Toshiba 1 SCiB litiu-ion, certificat de TÜV Rheinland. DB estimează că noile locomotive vor reduce consumul de energie cu 30% și vor economisi 1 milion de litri de combustibil diesel pe an. DB spune că noile locomotive vor fi, de asemenea, mai ușor de exploatat și vor avea o disponibilitate medie mai mare a parcului.
„Împreună cu Toshiba, stabilim standarde într-o tehnologie viitoare crucială”, spune dr. Sigrid Nikutta, membru al consiliului de administrație al grupului DB pentru transportul de mărfuri și DB Cargo. „Conceptul de acționare alternativă ne va permite să facem lucrările în triajele noastre de mărire mai eficient în viitor.”
„Toshiba este foarte mândră să-și dezvolte prima locomotivă europeană de manevră pentru DB Cargo”, spune dl Takayuki Konno, vicepreședinte corporativ principal al Toshiba Corporation și președinte și CEO al Toshiba Infrastructure Systems & Solutions Corporation. „Toshiba HDB 800 a noastră este echipată cu cele mai noi tehnologii.”
Prelucrare și foto după railjournal