În urma prezentării oficiale a noii locomotive Siemens Vectron bi-mod în martie 2024, locomotiva inovatoare trece acum printr-o perioadă de încercări intensive. Șase dintre locomotive sunt testate în Zwickau și Kreuztal, Germania, pentru a le evalua performanța în condiții reale înainte de a intra în funcțiune.
Locomotiva bi- mod combină punctele forte ale unei locomotive electrice cu cele ale unui motor diesel pentru manevră. Poate fi operată atât pe linii electrificate, cât și pe cele fără fir de contact aerian. Această flexibilitate o face deosebit de valoroasă pentru întreaga rețea feroviară din Germania, inclusiv pentru sarcini de manevră solicitante și conexiuni pe distanțe lungi.
Locomotivele sunt puse la încercare într-o perioadă de probă care urmează să dureze până la sfârșitul lunii iunie. Ele trebuie să se dovedească în scenarii solicitante, inclusiv în remorcările cu încărcături grele transportate pe pante abrupte și pe distanțe lungi. Comutarea perfectă între funcționarea electrică și cea diesel este un accent deosebit, deoarece aceasta este inovația majoră a locomotivei. Un alt domeniu testat pe larg este manevra, care are propriile cerințe specifice. Testele sunt supravegheate, documentate și analizate de personalul de la fața locului și de echipa de proiect a DB Cargo.
Încercările oferă informații valoroase care vor fi încorporate în îmbunătățiri ulterioare. Echipa va continua să colecteze date și să facă optimizări până la sfârșitul lunii iunie. Odată ce perioada de probă s-a încheiat cu succes, livrarea în serie a locomotivelor va începe la sfârșitul verii anului 2024. Treizeci de locomotive bi-mod urmează să fie în funcțiune până la sfârșitul anului, toate cele aproximativ 150 de locomotive care au fost comandate fiind programate să fie în funcțiune și livrate până în 2027. Cu noile sale locomotive bi-mod, DB Cargo oferă un alt exemplu al modului în care soluțiile inovatoare și durabile pot face transportul feroviar de marfă mai eficient și mai ecologic.
Prelucrare și foto după DB Cargo