Calea ferată germană (DB) a selectat Nokia pentru a testa și implementa ceea ce Nokia spune că va fi prima rețea 5G din lume pentru un proiect de automatizare a unei linii de cale ferată principală.
Nokia va dezvolta sistemul 5G bazat pe standardele 3GPP pentru proiectul DB de a introduce funcționarea automată a trenului (cu mecanicii la bord) în 2021 pe o secțiune de 23 km a liniei 21 din S-Bahn din Hamburg de la Berliner Tor la Bergedorf. Nokia spune că 5G are avantajul unei latențe scăzute și o fiabilitate ridicată.
„Verificarea conceptului va testa dacă tehnologia 5G este suficient de matură pentru a fi utilizată ca strat de conectivitate pentru viitoarele operațiuni feroviare digitalizate”, spune Nokia. „Proiectul constituie un pas de început și important în elaborarea standardului viitorului sistem de comunicații mobile pentru transportul feroviar (FRMCS), bazat pe 5G și stabilește etapa pentru transformarea digitală a operațiunilor feroviare.
”Obiectivul inițial al liniei 21 este de a demonstra conducerea fără mecanic a trenurilor goale în apropierea stației Bergedorf pe baza transmiterii informațiilor despre controlul trenului prin rețeaua 5G. “Hamburg S-Bahn trebuie să mute trenurile de la o platformă la alta la stațiile finale, iar acest lucru se va face automat, deși mecanicii vor fi obligați să rămână la bord”, a declarat pentru IRJ Jochen Apel, vicepreședintele diviziei de transport global Nokia. „DB vrea să demonstreze acest lucru pe piață. Lucrările noastre de implementare vor fi finalizate până la jumătatea anului 2020, iar apoi ATO va fi instalat pentru a permite proiectului să funcționeze în 2021. ”Siemens, care a implementat ATO prin ETCS în secțiunea principală a rețelei Thameslink din Londra, va instala un sistem similar la Hamburg.
Articol de David Briginshaw railjournal.com