Brașovul a devenit tot mai aglomerat, se extind cartiere precum Tractorul sau Stupini și problemele cu parcarea sunt tot mai acute. În acest context Primăria analizează introducerea unor ”trenuri metropolitane” care să lege orașul de localitățile din jur, avantajul fiind că o bună parte dintre linii există deja și investițiile nu ar fi prea mari. Discuțiile sunt abia la început, dar se conturează câteva rute pentru acest ”S-Bahn” brașovean.
Timp de aproape șapte decenii între Brașov și Săcele a circulat un tren cu aburi. Iată aici parcursul din 1939, cu nouă stații și un traseu de 12 km făcut în 35 de minute.
Trenurile ar putea fi folosite și de turiști spre mai multe destinații:
- Predeal (vara pentru drumeție, iarna la schi)
- Râșnov (oraș care s-a dezvoltat enorm în ultimii 10 ani – cetatea a fost renovată, a fost deschis ”parcul cu dinozauri”, se țin des evenimente)
- Feldioara (recent a fost redeschisă, după câțiva ani de renovări, cetatea săsească fortificată)
- Hărman și mai ales Prejmer (cu cetăți săsești frumoase)
În planul de îmbunătățire a calității aerului este prevăzută înființarea unor trenuri metropolitane pe mai multe rute, respectiv Triaj Hărman – Gara Brașov – Stupini; Triaj Hărman – Gara Brașov – Bartolomeu – Lustic, Triaj Hărman – Cartier Florilor – Dârste. Însă marele avantaj al planului trenurilor metropolitane este că o bună parte dintre linii există și trebuie făcute doar o serie de conexiuni.
Linii existente în zona Brașov și distanțele față de oraș
- M200 Brașov – Bartolomeu (3 km) – Ghimbav (8 km) – Codlea (14 km)
- M300 Brașov – Dârste (6km) – Timișu de Sus (11km) – Timișu de Jos (16 km) – Predeal (26 km)
- M300 Brașov – Stupini ( 6 km) – Bod (12 km) – Feldioara (21 km).
- M203 Brașov – Bartolomeu (3 km), Cristian (12 km), Râșnov ( 16 km)
- M403 Brașov – Pav CFR Triaj (3 km) – Hărman ( 7 km) – Budila (18 km).
- M400 Brașov – Hărman – Prejmer (16 km)
Rutele enumerate mai sus însumează peste 100 km, iar M203 și M403 sunt operate de compania privată Regio Călători.
Prelucrare după articolul de Vlad Barza publicat pe pagina web hotnews.ro, unde puteți accesa întregul articol, precum si imagini si prezentări video