De marți dimineață, lumea nu va mai fi la fel pentru Richard Lutz. Șeful Deutsche Bahn va sosi la ora șapte pentru a-i da raportul ministrului federal al transporturilor Andreas Scheuer (CSU). În biroul său, Lutz îi va prezenta un plan privind modul în care se va călători pe calea ferată în viitor: mai bine organizat, curat și punctual, cu mai mulți oameni și cu mai multe bunuri transportate, un Deutsche Bahn modern și digitalizat, care să câștige cote de piață pe piața transporturilor.
Susținut de noul său director financiar Alexander Doll și de directorul responsabil cu infrastructura, Ronald Pofalla, Lutz dorește ar putea avansa două noi propuneri: prima, potrivit informațiilor Handelsblatt , e legată de extinderea boardului executiv cu două până la opt persoane. A doua propunere este aceea că Lutz vrea să vândă Arriva (divizia europeană de transport a Grupului, care operează în 16 țări, compania fiind preluată de DB în 2010), pentru a scăpa de câteva probleme financiare ale Deutsche Bahn pe termen scurt. Vânzarea ar putea aduce, potrivit estimărilor interne, între patru și 4,5 miliarde de euro.
În ultimele săptămâni, presiunea asupra DB a crescut, concernului cerându-i-se reforme fundamentale. Într-o scrisoare extrem de dură, Lutz a dezvăluit la începutul lunii septembrie că DB era defectuos condusă și că angajații nu mai pot ignora reformele care vor veni.
La insistența Consiliului de Supraveghere, în noiembrie, Lutz a prezentat o analiză pe 200 de pagini, precum și 50 de măsuri care trebuie luate pe termen scurt, pentru a îmbunătăți punctualitatea și calitatea serviciilor DB. În 2018, un sfert din totalul trenurilor de pasageri au avut întârzieri, iar în cazul celor de marfă s-a ajuns la o treime.
O reformă structurală a Deutsche Bahn AG este iminentă, mai scrie Handelsblatt.
Cel mai important pentru ministru pare să fie faptul că responsabilitățile guvernului federal și ale reprezentanților companiei de căi ferate vor fi mai clar separate. Cât va fi contribuția Statului și cât a DB, va trebui clarificat. Ministerul vorbește despre o “reformă fundamentală a responsabilităților”, deși această discuție este mai degrabă politică și ar trebui dezbătură între CDU, CSU și SPD.
Este necontestat faptul că guvernul federal răspunde de finanțarea căilor ferate când vine vorba de construcții și reparații. Compania ar putea și ea finanța din banii proprii o parte din aceste cheltuieli. Interesele economice și de afaceri se ciocnesc atunci când politicienii doresc să păstreze de pildă rutele neprofitabile. O altă problemă e legată de digitalizarea trenurilor: proiectul de ridică la circa 30 de miliarde de euro și încă nu e clar cât va achita Statul și cât Deutsche Bahn.
Pașii următori par destul de clari: după întâlnirea de marți, va mai urma una în 30 ianuarie, când planul de acțiune va fi bătut în cuie. În luna martie, reformele vor fi discutate în Parlament iar din iunie se va trece la aplicarea reformelor.
Informație preluată de pe pagina web hotnews.ro