Efectele circulației trenurilor de marfă pe liniile de mare viteză urmează să fie studiate

tn_fr-railmotorway-figueres-perpignanSPANIA: Administratorul spaniol de infrastructură feroviară ADIF a comandat firmei Sener Ingeniería y Sistemas să studieze efectele trenurilor de călători și de marfă care circulă pe secțiuni cu trafic mixt din rețeaua de mare viteză de 1.435 mm.

Proiectul cu o durată de 16 luni va include teste pe teren pentru observarea și analiza forțelor aerodinamice exercitate atunci când trenurile de marfă de 120 km/h trec pe lângă trenuri de călători care circulă cu peste 200 km/h în aer liber sau în tuneluri.

ADIF a descoperit că există puține informații despre comportamentul vagoanelor și sarcinilor utile la astfel de viteze, în special efectele asupra containerelor intermodale încărcate ușor.

Contractul de 447.000 EUR acordat la 18 februarie va sprijini cercetările în curs de desfășurare ale managerului de infrastructură privind utilizarea rețelei de mare viteză de către trenurile de marfă, care a inclus certificarea anul trecut a boghiului cu ecartament variabil OGI pentru vagoane de marfă dezvoltat împreună cu Tria și AZVI.

Linia de mare viteză Eje Atlántico între A Coruña, Santiago de Compostela și zona Vigo este destinată utilizării traficului de marfă, la fel și legătura cu ecartament de 1.435 mm de la Portul Barcelona la Perpignan, prin Girona și Figueres.

Între Figueres și Perpignan, viteza maximă permisă pentru trenurile de călători care utilizează tunelul transfrontalier este de 200 km/h, similar cu multe linii principale convenționale din Europa. ADIF dorește să înțeleagă dacă viteza trenului de călători poate fi crescută, menținând aceiași parametri de funcționare pentru trenurile de marfă.

Se preconizează că rezultatele ar putea fi aplicate și în viitor pe întreaga rută de la Barcelona la Perpignan și pe viitoarele linii de mare viteză cu trafic mixt, incluzând linia cu ecartament 1.435 mm Basque Y și linia cu ecartament mixt de la León la Pola de Lena.

Prelucrare și foto după Railway Gazette

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj