Traversele sintetice pentru macazuri nu numai că trebuie să îndeplinească valori limită mult mai stricte, de exemplu în ceea ce privește dilatarea termică, dar oferă și soluții variabile bine gândite pentru interfețele speciale ale macazului.
Fiecare proiect de infrastructură feroviară are cerințe diferite. Prin urmare, traversele de cale ferată sunt dezvoltate special pentru a satisface cerințele specifice ale aplicațiilor individuale. Ca componentă portantă a suprastructurii feroviare, care transferă și distribuie încărcăturile către substructura căii, traversa trebuie să fixeze șina atașată de aceasta în poziția sa și astfel să asigure respectarea ecartamentului căii. Prin urmare, înainte de fabricarea unei noi traverse, sunt luate în considerare toate aspectele proiectului – inclusiv condițiile de funcționare (sarcina pe osie, viteza), factorii geografici și condițiile de mediu (clima, fluctuațiile de temperatură).
Betonul s-a impus ca un material de construcție ușor de prelucrat și modelat, oferind o gamă largă de opțiuni de proiectare. Traversa din beton este, de asemenea, ieftină și are o durată de viață lungă. Datorită greutății sale mari, asigură o mai bună stabilitate pozițională și o mai bună rezistență la deplasarea laterală în patul de balast. Acest lucru a făcut traversele din beton standardul actual într-o gamă largă de aplicații.
Traducere din revista ETR-Eisenbahntechnische Rundschau nr. 10/2024, pg 46-49, autori Adrian Bednarczyk şi Jérémie Meiss, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici