Luxemburgul și-a modernizat deja întreaga rețea feroviară la controlul trenurilor ETCS în 2017. Aceasta o face prima și singura țară în care controlul trenurilor este efectuat la nivel național cu supraveghere completă ETCS Nivel 1 (ETCS L1 FS).
Cu toate acestea, soluțiile și tehnologiile utilizate în ultimii ani nu mai sunt de ultimă generație. Într-un alt proiect ETCS, o integrare complet digitală a ETCS în instalaţia de centralizare ar trebui, prin urmare, să fie implementată împreună cu o simplificare consecventă a semnalizării luminoase din cale.
Ca parte a unei cereri de licitație, arhitecturile ETCS existente ar trebui dezvoltate în mod semnificativ în continuare și identificat potențialul de optimizare tehnică.
Acest articol oferă o privire de ansamblu asupra acestui proiect pilot între Societe Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) și compania Scheidt&Bachmann (S&B) pe ruta 1 din Luxemburg spre nord și prezintă o soluție cu instalaţia de centralizare digitală (DSTW) de tipul ZSB 2000.
Traducerea din revista Signal + Draht nr. 1-2/2024, pg 16-23, autori Bern Kruger, Matthias Ide și Klaus Finken, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov, poate fi accesată aici