Fiind cea mai mare companie de transport de marfă din Europa, DB Cargo AG promovează în mod sistematic digitalizarea și automatizarea transportului feroviar de marfă. O parte importantă a progresului pe care îl face este automatizarea manevrei în triajele de formare a trenurilor. Trenurile de marfă sunt decuplate, vagoanele sortate și triate și trenuri noi compuse în triaj. Locomotivele de manevră necesare acestor mișcări sunt încă conduse manual în majoritatea cazurilor. În viitor, vor fi utilizate locomotive pentru triere la cocoașă complet automatizate.
Tehnologia de automatizare care facilitează această inovație este în prezent dezvoltată și pregătită pentru producția de serie cu cele două filiale Bosch, Bosch Engineering GmbH și ITK Engineering GmbH ca parteneri industriali puternici. Tehnologia va permite în următorii ani ca trenurile să fie compuse mai eficient pentru transportul ulterior. Acest lucru va consolida competitivitatea transportului cu un singur vagon și va reprezenta un avantaj decisiv în transferul mai multor mărfuri către o cale ferată ecologică.
Primii pași către introducerea locomotivei complet automatizate au fost deja făcuți, odată cu proba cu succes a unui prototip la triajul Munchen North. Este de așteptat ca locomotiva pentru cocoașa de triere, complet automatizată să primească aprobarea de către Autoritatea Feroviară Federală Germană la sfârșitul anului 2027. Din 2028, va fi livrată în principalele triaje de formare ale DB Cargo din Germania.
Ministerul Federal German pentru Digitalizare și Transport (BMDV) finanțează proiectul de locomotivă automată în cadrul programului său de promovare a tehnologiei de pionierat a transportului feroviar de marfă.
Prelucrare și fotografie după DB