Măsura face parte dintr-o inițiativă legislativa înaintată de către deputatul Cătălin Rădulescu, potrivit căreia, orice constructor de infrastructura care este anchetat oficial pentru corupție nu va mai putea participa la nicio procedura de achiziție publica.
Proiectul de lege, inițiat de către Cătălin Rădulescu, Vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, se va aplica atât companiilor care activează in domeniul infrastructurii feroviare cat si al celei rutiere.
In acest sens, la nivelul Parlamentului României, a fost instituita o Comisie de ancheta pentru analizarea contractelor de achiziții publice derulate atât de către administratorul național de infrastructura feroviara, CFR SA, cat si de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Inițiativa de înființare a acestei Comisii ii aparține lui Ionel-Daniel Butunoi, Președintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura, a Senatului României.
Primul contract de infrastructura feroviara, vizat spre analiza, este cel pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Câtă – Sighișoara.
Reamintim ca la 5 iulie CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Câtă – Sighișoara, aflate pe secțiunea Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.
Asocierea BRASIG a fost desemnata câștigătoare deși oferta depusa, in valoare de 3,14 miliarde lei, a fost mai mare cu 40 de milioane de euro decât cea clasata pe primul loc.
Cele doua masuri au fost stabilite astăzi, 10 octombrie, in urma organizării de către cele doua Comisii pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, respectiv Senatul României unei mese rotunde cu tema „Accelerarea implementării marilor proiecte de investiții în infrastructura rutieră și feroviară din România”.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar