FRANTA: Operatorul de marfă Fret SNCF efectuează o serie de teste cu trenuri de marfă de 1000 m lungime, cu scopul de a pune în practica proiectul Marathon finantat de UE, care a durat trei ani și s-a încheiat în 2014.
În urma circulatiei cu succes a trenurilor de 1500 m lungime între Lyon și Nîmes ca parte a Marathon, Fret SNCF a decis să lanseze un studiu comercial pentru a stabili viabilitatea economică și tehnică a operării trenurilor de marfă de 1000 – 1500 m lungime pe rute selectate în Franța.
Încercarile păstrează ca bază conceptul de operare Marathon, care s-a bazat pe cuplarea și divizarea a două trenuri de marfă de lungime standard pentru a optimiza utilizarea capacității de pe coridoarele de transport de marfă aglomerate, folosind tracțiune distribuită. Cu toate acestea, spre deosebire de Marathon nu va fi nici legătură radio pentru a furniza un control al puterii distribuite în conducerea locomotivelor din capul si din mijlocul trenului, ceea ce înseamnă că vor fi necesari doi mecanici.
Între sfârșitul lunii octombrie și decembrie, Fret SNCF va opera 12 de trenuri de 1000 m lungime din Sodnfremain, aproape Valenciennes, la triajul Woippy, la nord de Metz. Testarea se va concentra pe cuplarea și decuplarea perechii de trenuri cu lungime standard, comportamentul dinamic al trenului și capacitatea de a menține timpii de mers cu trenuri lungi.
Prerlucrat după: Keith Barrow, IRJ, 30 octombrie 2015