Frumosu, BEI: Dacă nu introducem ERTMS în România riscăm sancțiuni de 100 milioane de euro

Mihai_FrumosuDacă nu ne apucăm să facem ceva pentru a face funcțional sistemul ERTMS în România, vom primi corecții financiare și ni se vor lua 100 milioane de euro. Avertismentul a fost lansat de Mihai Frumosu, senior transport expert la Banca Europeană de Investiții, cu prilejul conferinței Club Feroviar dedicată materialului rulant, care s-a desfășurat în perioada 2-3 aprilie la Craiova.

Ca o posibilă soluție, el a dat exemplul Danemarcei unde s-a acordat un ajutor de stat pentru instalarea pe locomotivele operatorilor privați a unităților OBU pentru ERTMS.

”Să-i ajutăm pe operatorii noștri să devină competitivi. Să încarce trenurile la Constanța și să meargă cu ele până la Bremen, cu aceeași locomotivă cu OBU”, a declarat Frumosu. Oficialul BEI a spus că soluția ar putea fi ca o autoritate independentă, de stat, cum ar fi Autoritatea de Reformă Feroviară, să cumpere aceste unități, pe care să le distribuie ulterior către operatorul de stat CFR Marfă și către cei privați.

Posibilă soluție pentru ERTMS în România Prezent și el la Craiova, la conferința Club Feroviar, președintele Autorității de Reformă Feroviară, Gigi Gavrilă, a spus că va analiza această posibilă soluție avansată de reprezentantul BEI.

La rândul lui, lector univ. dr. Ioan Buciuman a subliniat faptul că ar trebui început cu Magistrala 800 București – Constanța, care ar putea fi echipată cu ETCS nivelul 1 măcar o pereche de trenuri pe zi.

Ce este ERTMS și la ce folosește Dezvoltarea rețelelor de căi ferate din Europa s-a produs în etape și condiții tehnice diferite de la stat la stat, ceea ce a condus la unele dificultăți de operare frontalieră.

Proiectul de implementare a sistemului ERTMS/ETCS (European Rail Traffic Management a System/European Train Control System, pe românește sistem tehnic european de management al traficului și control al vitezei trenului) este o soluție modernă de realizare a interoperabilității în sistemul de transport feroviar european în condiții de siguranță. Eficienţa acestui sistem se demonstrează pentru trenurile  care circulă cu viteze de peste 120km/oră, iar funcțiile instalației INDUSI „nu mai sunt acoperitoare”, pe secții de circulație unde semnalizarea trebuie să fie unitară, după cum a prezentat Ioan Buciuman aici.

Ideea proiectului este de a dezvolta un set de reglementări care să acopere nevoile minime ale căilor ferate participante, din care fiecare cale ferată poate să extragă subsetul său de reglementări. Este important să se sublinieze ca acest proiect nu își propune să uniformizeze funcționalitatea centralizărilor în toată Europa, deoarece ar trebui să fie înglobate într-o armonizare totală regulile de operare şi reglementările specifice fiecărei căi ferate; prin urmare proiectul urmărește o metodologie strictă de scriere a specificațiilor, astfel încât acestea să poată fi înțelese în mod univoc.

Acum, trebuie făcut ceva pentru ca ERTMS în România să devină operațional.

Preluare de pe clubferoviar.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj