Comisia Europeană, gardianul concurenței în Europa, a demarat ieri o anchetă aprofundată asupra proiectului de fuziune între constructorii feroviari Alstom și Siemens, informează AFP.
În luna martie a acestui an, gigantul german Siemens și rivalul francez Alstom au semnat un acord privind fuzionarea activităților lor feroviare, creând un lider european care va putea concura cu firma chineză de stat CRRC și cu grupul canadian Bombardier. Alstom produce trenurile de mare viteză TGV iar divizia de transport feroviar a Siemens produce garniturile de tren de mare viteză ICE.
Într-un comunicat de presă difuzat vineri, Executivul comunitar s-a declarat îngrijorat de faptul că această fuziune ar putea reduce concurența pentru furnizarea mai multor tipuri de trenuri și sisteme de semnalizare. În consecință, Bruxelles-ul intenționează să examineze dacă această tranzacție “îi va lipsi pe operatorii feroviari europeni de posibilitatea de a alege în materie de furnizori și produse inovative și va conduce la o creștere de preturi, care în cele din urmă va putea afecta milioane de europeni care utilizează zilnic transportul feroviar”, a informat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Comisia a fixat data de 21 noiembrie drept termen limită până la care va decide dacă aprobă sau nu această fuziune. Executivul comunitar subliniază că demararea unei anchete aprofundate nu prejudiciază rezultatul investigației.
Alstom are 32.800 de angajați pe plan global, în timp ce divizia de mobilitate a Siemens are 28.800 de angajați. Principalul obiectiv al alianței este de a face fată concurenței în creștere din China. Vânzările lor combinate se ridică la 15,3 miliarde de euro (18 miliarde de dolari), iar profitul operațional este estimat la 1,2 miliarde de euro. Firma chineză CRRC înregistrează venituri anuale de aproximativ 28 miliarde de dolari.
Informație preluata de pe pagina web bursa.ro