Grupul de transport feroviar, logistică și leasing locomotive, METRANS, anunță că soluțiile de transport neutre din punct de vedere al carbonului asigură circulația mărfurilor fără emisii de CO2. În acest an, compensarea realizată de METRANS în total până în prezent a ajuns la peste 170.000 de tone de dioxid de carbon, reprezentând un salt uriaș față de cele 122.590 de tone de anul trecut.
Compensarea de 170 000 de tone este echivalentă cu:
• Ce absorb 7,7 milioane de copaci într-un an
• Emisii de la 106.250 de zboruri dus-întors între New York și Londra
• Emisii din producția a 80,95 milioane de tricouri din bumbac
• Emisiile producției a 2,43 milioane de smartphone-uri
La obținerea acestui număr, au contribuit mai mulți factori, printre care faptul că începând cu 1 septembrie 2023, compania a conectat Duisburg (Germania) și Inđija (Serbia) la rețeaua HHLA Pure, reducând emisiile de CO2. Din 2024, toate transporturile Silk Road de la Malaszewicze la terminalele METRANS și retur pot fi efectuate fără emisii de CO2.
De asemenea, compania spune că a lansat o centrală solară modernă în nordul Germaniei, în colaborare cu Enerparc, care ajută la producția de energie electrică verde.
HHLA Pure oferă transport neutru în CO₂ din port în interiorul continental. Dezvoltat de HHLA și METRANS, își propune să transforme operațiunile neutre din punct de vedere climatic până în 2040. Această inițiativă folosește portul feroviar din Hamburg și soluțiile ecologice de transport feroviar ale METRANS pentru a reduce emisiile de CO₂ în logistică.
METRANS este dedicat viitorului verde. Alegând transportul intermodal, se utilizează cel mai ecologic transport terestru – feroviar – combinat cu eficiența transbordării și a livrărilor de camioane pe ultimul kilometru. Prin maximizarea transportului terestru pe calea ferată, se contribuie în mod semnificativ la un viitor mai ecologic.
Fiecare tren METRANS înlocuiește până la 50 de camioane. Pe o singură rută de la Praga la Hamburg, aceasta înseamnă cu 500 de camioane mai puțin pe șosele și cu 325.000 km mai puțin conduși pe șosele în fiecare zi.
Locomotivele electrice economisesc energie cu sistemele de recuperare a energiei instalate, în timp ce locomotivele hibride moderne economisesc până la 50% din emisii în comparație cu cele diesel.