Ca parte a unei noi comenzi majore, Hitachi Rail a semnat un contract în valoare de 861 de milioane de EURO cu Trenitalia pentru furnizarea a 30 de trenuri noi de mare viteză ETR1000, cu opțiune pentru alte zece trenuri pentru încă 287 de milioane de EURO.
Noul parc de vehicule va fi fabricat la fabricile italiene ale companiei din Napoli și Pistoia, lângă Florența, primele livrări fiind planificate să înceapă în primăvara anului 2026, la o rată de 8-10 trenuri pe an.
Trenurile, ca și modelele ETR1000 anterioare, vor avea modelul emblematic roșu Frecciarossa 1000 și sunt planificate să fie utilizate în principal pentru rețeaua italiană de mare viteză. Cu toate acestea, trenurile pot circula și în toată Europa, inclusiv pe linii de mare viteză din Franța, Germania, Spania, Austria, Elveția, Belgia și Țările de Jos. Datorită tehnologiei de la bord, parcul este capabil să circule pe diferite tipuri de infrastructură feroviară națională – comutând fără probleme între diferitele surse de alimentare și sisteme de semnalizare – pentru a realiza călătorii în Europa.
Din 2010 până în prezent, 58 de ETR1000 au fost construite pentru Trenitalia, Ferrovie dello Stato Group, iar alte șase sunt în pregătire. Cu cele 30 de trenuri suplimentare incluse în această nouă și importantă comandă, numărul total de trenuri produse va crește la 94. Volumul demonstrează popularitatea uriașă a ETR1000 în rândul călătorilor și operatorilor, precum și poziția de lider a Hitachi Rail în sectorul feroviar de mare viteză italian. Hitachi Rail este extrem de mândru de palmaresul său de a echipa Italia cu trenuri rapide, sigure, fiabile și durabile, capabile să scurteze timpul de călătorie între orașele cheie italiene.
ETR1000, capabil să atingă o viteză maximă de 350 km/h în operare, este cunoscut și pentru impactul redus asupra mediului. Acesta stabilește standardele pentru trenurile de mare viteză cu accelerația, funcționarea silențioasă și lină. Aceste caracteristici îi ajută la succesul internațional – cu vehicule ETR1000 care rulează în Spania, unde trenul funcționează de peste un an, și în Franța, unde serviciul transfrontalier între Paris și Milano a început în 2021.
O parte din succesul trenului este utilizarea aliajelor ușoare pentru caroseria vehiculului. Designul înseamnă că trenurile sunt ușoare, raportat la dimensiunea lor, deci au un raport excelent greutate/putere și pot oferi o accelerație impresionantă. Această accelerare permite trenurilor să ajungă rapid la viteza liniei și, prin urmare, reduce timpul de călătorie al călătorilor – un factor major în succesul trenurilor de mare viteză în Italia.
Designul este, de asemenea, extrem de durabil și la sfârșitul duratei de viață a trenului aproape toate materialele pot fi recuperate pentru reutilizare. ETR1000 a certificat independent niveluri impresionante de reciclabilitate, 94,4%, și materiale recuperabile, 95,8%.
Noile trenuri, care păstrează principalele caracteristici ale trenurilor emblematice aflate deja în funcțiune, vor oferi un interior actualizat, cu detaliile finale de design urmând să fie lansate înainte de intrarea în serviciul de calători. Standardele de confort sunt foarte ridicate, cu un nivel excelent de izolare fonică pentru călătoriile liniștite ale calătorilor, iluminare LED reglabilă, aer condiționat ambiental, acces potrivit pentru persoanele cu mobilitate redusă, monitoare la bord, wi-fi și prize pentru PC-uri și smartphone-uri. Trenurile ETR1000 au o lungime de aproximativ 200 de metri, au o capacitate de 460 de calători pe scaune și au la bord o zonă de bistro.
Prelucrare și foto după Hitachi Rail