HŽ Infrastruktura semnează un contract de electrificare

Croatia-300x200HŽ Infrastruktura si Swietelsky au semnat un contract in valoare de 72,6 milioane de euro (531 milioane de kuna) pentru electrificarea liniei de cale ferata Zaprešić – Zabok. Proiectul este finanțat in proporție de 85% din fonduri europene. Lucrările pe secțiunea de cale ferata de 24 km vor începe vara aceasta si ar trebui finalizate pana la sfârșitul lui 2021. Proiectul prevede si lucrări de construcție si modernizare la linie pentru a asigura siguranța si eficienta transportului feroviar, dar si modernizarea gărilor si a trecerilor la nivel.

Lucrările vor începe in aceasta vara si vor fi finalizate pana la sfârșitul lui 2021.

„Acest contract face parte din proiectele noastre de investiții majore in calea ferata care vor fi implementate in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei”, a declarat Ministrul Transportului Oleg Butkovic.

Proiectul va îmbunătăți legătura feroviara intre Zagorja (nordul Croației) si Zagreb, deoarece după finalizarea acesteia, linia va fi inclusa in rețeaua de transport feroviar suburban din Zagreb.

HZ-Infrastruktura-300x201Zaprešić-Zabok este o secțiune a liniei Zagorje către Čakovec cu caracter regional si care joaca un rol important in transportul de calatori in zona aglomerației Zagreb. Odată finalizate lucrările, trenurile de calatori vor circula cu o viteza de 120 km/h, reducând-se astfel cu 50% timpul de călătorie pentru trenurile expres si cu 30% pentru trenurile de calatori regulate.

Conform proiectului, gările Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće si Zabok vor fi reconstruite si va fi implementat sistemul de supraveghere video si de informare audio a calatorilor. Vor fi instalate noi dispozitive de semnalizare, interlocking si telecomunicații, dar si dispozitive de control al traficului de la distanta pentru a crea condițiile necesare pentru calatorii cu trenul mai rapide si mai sigure. 15 treceri la nivel vor fi modernizate si dotate cu asfalt sintetic cu protecție automata, patru treceri la nivel vor fi redirecționate către trecerile la nivel din apropiere, iar una va fi eliminata, pentru a creste viteza maxima permisa a trenurilor si capacitatea liniei, dar si nivelul de siguranța la intersecția liniilor de cale ferata cu drumurile rutiere.

Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj