Iarnród Éireann Irish Rail, operatorul rețelei feroviare naționale a Irlandei și furnizor de servicii feroviare de călători și marfă, și DIGAS, pionier global în soluțiile de decarbonizare pentru sectorul feroviar, au semnat un contract pentru modernizarea unei locomotive diesel de marfă din alimentare cu motorină. la alimentare cu hidrogen pentru a verifica concepția. Scopul proiectului de 1,5 milioane EURO este de a ajuta la decarbonizarea operării locomotivelor diesel Iarnród Éireann, de a ajuta compania să își atingă obiectivele ca campion al Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, de a crește competitivitatea companiei și de a reduce emisiile de carbon din gazele evacuate.
În baza acordului, Iarnród Éireann va furniza Locomotiva Diesel Clasa 071 pentru conversie, și va pune la dispoziție depoul pentru activitățile de instalare, testare și punere în funcțiune. DIGAS, va produce, livra și instala un kit de modernizare a motorului cu combustie internă cu hidrogen (H2 ICE) pentru a transforma locomotiva diesel într-o locomotivă alimentată cu hidrogen. Conversia va permite locomotivei să funcționeze cu combustibil regenerabil, fără emisii, în loc de motorină. Ca parte a acordului, cele două companii vor împărtăși informații tehnice și comerciale necesare pentru ca DIGAS să proiecteze, să producă, să instaleze și să sprijine punerea în funcțiune a kit-ului de conversie cu hidrogen și să îi permită lui Iarnród Éireann să testeze în mod corespunzător o locomotivă modernizată.
Spre deosebire de alte proiecte pe hidrogen din sectorul feroviar, în care hidrogenul este utilizat pentru a acționa locomotive prin celule de combustie sau prin motoare cu hidrogen special produse, acest proiect va prezenta o abordare unică în care hidrogenul va fi utilizat în motorul cu ardere internă actual al locomotivei.
Această tehnologie inovatoare necesită o modificare minimă a locomotivei. Dacă va avea succes, proiectul va prezenta o modalitate mai practică și mai rentabilă de a decarboniza și de a rula parcul existent de locomotive diesel cu motoare alimentate cu hidrogen.
Proiectul este finanțat de Iarnród Éireann și DIGAS și co-finanțat de EIT Urban Mobility, un organism al Institutului European de Inovare și Tehnologie și Centrul de Competență în Inginerie Mecanică, un organism leton care primește finanțare de la Facilitatea europeană de recuperare și reziliență. Lucrările în temeiul contractului au început de ambele părți cu obiectivul de a testa o locomotivă cu hidrogen modernizată în 2024. Ca parte a acordului, Iarnród Éireann va aduce partenerii în proiect, care vor furniza o alimentare cu hidrogen pentru locomotiva modernizată.
Proiectul este în prezent în proces de concepție și este programat pentru două faze de testare în 2024 și 2025. Faza 1 se va concentra pe testarea statică a locomoției pentru a verifica puterea și emisiile. Faza 2 va urma în 2025 și se va concentra pe testele de exploatare ale locomoției pe șine. Toate proiectele și standardele de testare sunt supuse aprobării din partea Comisiei pentru Reglementarea Căilor Ferate (CRR).
Prelucrare și foto după DIGAS