Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Ovidiu Sîrbu a anunțat că tronsonul Sighișoara – Coşlariu, parte din linia de cale ferata Brașov-Simeria, pe care se va circula cu o viteza maxima de 160 km/h, va fi finalizat pana la sfârșitul acestui an.
Declarația a fost făcută cu ocazia unei vizite de lucru pe șantierul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferata Brașov- Simeria, parte componenta a Coridorului IV paneuropean pentru circulația trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h”.
“Dacă pe infrastructura rutieră lucrurile nu se desfășoară întotdeauna așa cum ne-am dori, am avut surpriza că pe cei aproape 100 de kilometri de cale ferată de pe Coridorul IV paneuropean, între Sighișoara și Coşlariu, să văd o mobilizare exemplară. Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, parte componentă a Coridorului IV paneuropean prevede că circulația trenurilor să fie cu o viteză maximă de 160 km/h, pe porțiunea mai sus menționata”, a declarat Ovidiu Sirbu.
Prezent la vizita tehnică de pe șantierul de cale ferată, directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a dat asigurări că se fac eforturi ca până la sfârșitul anului să se poată circula pe această porțiune de cale ferată.
Secretarul de Stat a precizat apoi că in perioada următoare se va urmări evoluția lucrărilor și se vor efectua și alte vizite pe șantiere.
“Desigur, mulți ar putea spune că nu e mare lucru in condițiile in care trenurile din tarile occidentale circula și cu 300 km/h, însă trebuie sa se facă diferența intre trenurile de mare viteza și cele convenționale. Cele convenționale au un standard european impus și anume viteza maxima de 160 km/h, care este valabila, spre exemplu și in Franța sau Germania”, a adăugat Secretarul de Stat Ovidiu Sârbu.
In cadrul lucrărilor au fost proiectate și executate lucrări de terasamente, suprastructura, lucrări civile in stații și lucrări energoalimentare. Printre cele mai importante lucrări finalizate pe tronsonul Sighișoara – Coşlariu sunt:
- Podul in forma de arc peste râul Târnava Mare
- deschidere – 125 m
- lungime – 134,6 m
- construcție nouă înaintea tunelului Sighișoara, între gara Sighișoara și tunelul Sighișoara
- Tunelul Sighișoara – amplasat intre stațiile CF Sighișoara și Daneș, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse intre 5-14 m. Tunelul are trei părți distincte, particularizate prin metoda de execuție:
- tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
- tunel natural, cu lungimea de 325 m
- tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 56 m
- Tunelul Daneș in lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit in Romania după 1989. Tunelul Daneș – este construit printr-o tehnologie modernă implementată in trei părți distincte, particularizate prin metodele de execuție:
- tunel artificial (intrare Sighișoara), cu lungimea de 20 m
- tunel natural, cu lungimea de 862 m
- tunel artificial (intrare Daneș), cu lungimea de 87 m
Toate aceste lucrări vor permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Ațel și podurile de peste Târnava, aferente intervalului Mediaș – Copșa Mica.
Contractul aferent a fost semnat în 2012 intre CFR SA, beneficiar și asocierea formată la acea dată din companiile FCC Construcción SA, Alpine BAU GmbH și Azvi SA. După falimentul companiei austriece Alpine BAU GmbH, anunțat in 2013, lucrările pe tronson au fost continuate de către celelalte două companii, FCC Construcción SA și Azvi SA.
Valoarea proiectului se ridică la 872,64 milioane lei (aproximativ 187 milioane de euro).
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar