Incep lucrările de reconstrucție a liniei principale Istanbul – Bulgaria

Turcia_legatura spre BgTURCIA: Lucrările la modernizarea a liniei de 233 km de la Halkalı la vest de Istanbul până la trecerea frontierei bulgare la Kapıkule au început pe 25 septembrie cu o ceremonie de punere a fundației la Edirne, la care a participat ministrul transporturilor, Cahit Turhan.

La ceremonia de începere a lucrării au participat oaspeți, inclusiv Comisarul UE pentru Transporturi, Violeta Bulc.

Proiectul cu durată de patru ani va presupune realinierea mai multor secțiuni ale rutei cu trafic mixt, cu extinderea căii ferate duble și instalarea ETCS nivel 1. Acest lucru va permite serviciilor pentru călători să opereeze cu până la 200 km/h.

Pachetele de lucrări includ construcția a șase viaducte, două tuneluri forate cu scut și șapte tuneluri tăiate și acoperite, precum și 24 de poduri și reconstrucția a cinci stații și a două triaje.

Un contract în valoare de 489 de milioane EURO a fost atribuit inițial în noiembrie anul trecut unui consorțiu format din Alsim Alarko și Gulermak Agir Sanayi, dar ulterior această ofertă a fost considerată nulă. Ulterior, contractul a fost reluat în mai anul acesta de către ofertanții de pe locul doi, un consorțiu format din Kolin Insaat și Salini Impregilo, care au oferit 524 milioane EURO.

În februarie acest an, Uniunea Europeană a fost de acord să acorde subvenții de 275 milioane EURO prin intermediul Instrumentului pentru fonduri de asistență preaderare, deoarece ruta este legată de rețeaua TEN-T de bază. Subvenția a fost acordată cu condiția ca Turcia să completeze legătura feroviară planificată dintre Halkalı și Izmit pe podul Savan Selim Yavuz peste Bosfor. Deschis în 2016, podul are deja o secțiune izolată de cale ferată cu două căi de rulare alături de o autostradă; finalizarea coridorului ar putea asigura o rută de marfă ocolind centrul Istanbulului.

Prelucrare și foto după Railway Gazette

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj