De circa 10 ani s-au făcut intens cercetări în domeniul tehnologiei senzorilor optici pentru tehnica semnalizării. Prima testare în teren cu senzori cu grilă Bragg pentru FO la numărătoare de osii (NO) a fost realizată pentru prima dată în 2009, pentru 6 luni la MTR West Rail în Hong-Kong (trafic local) [1]. Prin aceasta s-au putut testa deja numărarea sigură a osiilor unui anumit tip de tren pe un anume profil de șină cu viteze de până la 130 km / h.
Pentru cuprinderea în produse comerciale SIL 4 cu sarcini pe roată de peste 500 kg în plin domeniu de viteze a traficului de lung parcurs și utilizabile pe toate pofilele de șină și pe toate trenurile mai trebuiau soluționate încă multe probleme tehnice.
Sistemul de numărătoare de osii bazat pe această tehnologie al firmei Thales a intrat în 2018 în probe. Prin acesta se introduce pentru prima dată în tehnologia feroviară un sistem SIL 4 bazat pe senzori optici. Cu sistemul de numărătoare optice Thales inovează tehnologia și depășește constrângerile cerute de sistem și specificul produselor realizate până în prezent în piață și dispune de un potențial bogat pentru alte utilizări.
Puteți accesa aici articolul scris de Matthias Hayder și Dr. Amine Arezki publicat în revista SIGNAL + DRAHT Nr 9 / 2018, în traducerea domnului Ing. Dan FULEA, Președintele Filialei AIFR Brașov.