JAPONIA: Institutul de Cercetări Tehnice Feroviare a început testarea cu un prototip de ramă electrică, care poate funcționa ca o ramă electrică convențională sau cu baterii cu celule de combustibil.
Convertit dintr-o ramă electrică mai veche de 1,5 kV cc, vehiculul de încercare are un vagon motor de 34 de tone și un vagon remorcă de 29 de tone. Fiecare vagon are 19,760 m lungime și 2,950 m lățime. Rama electrică este capabilă să funcționeze ca ramă electrică convențională atunci când funcționează sub catenară sau ca o unitate cu baterii, pe linii fără fir de contact, cu sau fără celula de combustibil folosită pentru a încărca bateriile.
Două celule de combustibil cu electrolit polimer sunt montate sub podeaua vagonului într-un modul de 2,600 m lungime, 2,655 m lățime și 0,720 m înălțime, care cântărește 1,9 tone. Hidrogenul este păstrat în patru cilindri cu o capacitate de 180 litri la presiune înaltă de 35 MPa, oferind o autonomie de 72 km.
La fel ca și celulele de combustibil, vehiculul de testare a fost echipat cu un pachet invertor de tracțiune din carbură de siliciu, care este cu 25% mai mic decât cel montat inițial și o baterie Li-ion de 540 kW, care este cu aproximativ 20% mai mică decât echivalentul său convențional, dar are o capacitate cu aproximativ 50% mai mult.
Cele două pile de combustibil pot produce fiecare un maxim de 90 kW de la 200 V la 350 V, care este convertit până la 700 V pentru a alimenta cele trei baterii de stocare. Acestea la rândul lor ridică tensiunea pentru a se realiza alimentarea cu 1, 5 kV cc similar cu tensiunea de la linia aeriană de contact.
Cele patru motoare de tracțiune de 95 kW asigură o accelerație maximă de 0, 7 m/s2 și o decelerație de frânare electrică de 0,86 m/s2.