În ciuda declarațiilor politice de intenție, extinderea transportului feroviar nu demarează. Problema: lipsa de prioritizare.
Sectorul transporturilor feroviare rămâne copilul cu probleme când vine vorba de protecția climei. De la agricultură la gospodării private şi la industrie: emisiile de gaze cu efect de seră au fost reduse semnificativ în aproape toate celelalte sectoare economice în ultimele sezoane.
Pe şosele și în traficul aerian, însă, prăjim clima de parcă nu ar exista un mâine. Făcând acest lucru, contracarăm succesele pe care le-am obținut în altă parte cu mare efort. Reducerile anterioare de CO2 în transporturi sunt marginale în comparație cu alte sectoare; conform Agenției Federale de Mediu, emisiile au fost recent cu aproximativ 6,5% peste emisiile anuale permise de Legea Federală pentru Protecția Climei.
Traducere articolului din revista EI-Der EISENBAHN INGENIEUR nr. 6/2023, pg 6-9, autori: Bernhard Knierim și Sören Gahrmann, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov, poate fi accesată aici.