Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în ședința de guvern de miercuri, 14 august 2024, au fost aprobați indicatorii tehnico – economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești”, lucrare de utilitate publică de interes național, în valoare totală de 6,42 MILIARDE lei.
Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești (68,8 km) este un obiectiv major de investiții și are drept scop îmbunătățirea geometriei traseului de cale ferată, prin mărirea razei curbelor, pentru atingerea vitezei maxime de 160 km/oră (care în viitor să permită dezvoltare unor viteze de 200 km/h, doar prin modificarea rampei supraînălțării acolo unde este cazul).
Menționăm faptul că, linia de cale ferată Pașcani – Dărmănești, parte a magistralei feroviare București Nord – Suceava – Vicșani, este dublă și electrificată pe 91% din traseu, respectiv linie simplă electrificată pe 9% din lungimea totală, iar principalele beneficii ale modernizării infrastructurii feroviare pe întregul traseu sunt:
- → creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h și 120 km/h pentru trenurile de marfă
- → reabilitarea sau construirea de poduri, podețe și pasaje superioare pe același amplasament sau pe amplasamente noi
- → sistematizarea stațiilor și a haltelor de mișcare
- → reabilitarea punctelor de oprire și a trecerilor de nivel
- → reabilitarea instalațiilor de electrificare și de energoalimentare;
- → amenajări în stațiile și haltele de mișcare pentru accesul publicului călător
- → modernizarea peroanelor, realizarea de pasarele pietonale, montarea de garduri de protecție etc
- → instalații de centralizare electronică în cele șapte puncte de secționare;
- → introducerea sistemului de siguranță ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.
Precizăm faptul că, linia de cale ferată Pașcani – Dărmănești face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, care preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul României și face legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).