JR East prezintă primul vagon cu cabină de conducere ALFA-X

csm_tn_jp-ALFA-X-car1-kobe-NakamuraJAPONIA: Prima caroserie a unui vagon pentru trenul de mare viteza seria 956 de la East Japan a fost prezentat la Kobe pe data de 12 decembrie. Fabricat de Kawasaki Heavy Industries, este de asteptat ca testul sa fie lansat in luna mai.

Denumit ALFA-X pentru laboratoarele avansate pentru activitatea de frontieră în experimentarea căilor ferate, trenul de încercare este destinat să deschidă calea pentru un nou parc de trenuri de mare viteză care să funcționeze pe Tohoku Shinkansen. Scopul căii ferate este creșterea vitezei maxime de la 320 km/h la 360 km/h până în momentul în care Hokkaido Shinkansen va ajunge la Sapporo.

Finalizarea extinderii de la Shin-Hakodate-Hokuto la Sapporo este programată pentru anul financiar 2030, când se preconizează că va intra în funcțiune parcul de serie de la ALFA-X. Obiectivul este de a reduce timpul de călătorie Tokyo – Sapporo la mai puțin de 5 ore, comparativ cu cel mai bun timp actual de 8 ore cu o schimbare în Hakodate.

Testarea ALFA-X va încorpora două modele diferite ale părții frontale, pentru a studia undele de presiune și zgomotul generat la intrarea în tuneluri la viteze foarte mari. Primul care va fi prezentat este Vagonul 1, care este așteptat să funcționeze la capătul trenului Tokyo. Aceasta are o parte frontală similară cu cele existente în seria E5, însă se prelungește de la 15 la 16 m.

Vagonul 10, care urmează să fie finalizat, va avea o parte frontală și mai lungă, de 22 m, cu o formă mai complexă, la prețul unuia cu spațiu interior mult mai redus. Alte inovații care trebuie testate includ frânele de siguranță îmbunătățite, sistemele de prevenire a deraierii pentru utilizare în caz de cutremur și suspensii active destinate să limiteze vibrațiile.

Prelucrat după railwaygazette, Foto: Akihiro Nakamura

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj